2011. május 20., péntek

Spárgaleves

Töredelmesen bevallom, a recept egy sarkalatos pontján változtattam, nem főztem bele békacombot...
Ez a tény, senkit ne tartson vissza attól, hogy az eredeti receptet kövesse. Íme:
„Tégy a lábasba egy darab írósvajat, spárgát és békacombot, s hagyd pergelődni, hintsd meg egy kis liszttel, tölts reá borsólevet, forrald fel jól, fűszerezd és sózd meg jól, s két kanál tejfelt adván hozzá, tálald ki.”



Hozzávalók:
·        0,5 kg zöldspárga
·        3 dkg teavaj
·        1 evőkanál liszt
·        0,5 l borsó főzőlé
·        2 evőkanál tejföl
·        só, bors
·        tálaláskor:  aprított petrezselyemzöld, kevés tejföl

Elkészítése:
A megmosott, megtisztított spárgát 2 cm-es darabokra vágtam. A spárgát vajon pár percig dinszeltem, 1 evőkanál lisztet hintettem rá, átkevertem, és borsólével (Enyhén sós vízben borsót főztem, ennek levét használtam.) felöntöttem. Sóztam, borsoztam, majd puhára főztem. Végül 2 evőkanál tejfölt kevertem hozzá. Aprított zöldpetrezselyemmel és kevés tejföllel tálaltam.


 Forrás: Czifray, 1829.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése