2012. október 31., szerda

Fűszervaj udvarmester módra



Ez az a tipikus eset, amikor nincs kedvem főzni, annál inkább tálalni. Egyszer egy nagyon kedves olvasóm a bonbonozás kapcsán hívta fel a figyelmemet a szilikon formák ilyen jellegű alkalmazására. Már akkor elhatároztam, hogy mindenképpen kipróbálom. Ez a hangzatos nevű előétel tulajdonképpen egy roppant egyszerű receptet takar. Inkább mutatós tálalási ötletként hozom, mint gasztronómiai különlegességként.


Hozzávalók:
- 10 dkg vaj
- 1 evőkanál apróra vágott petrezselyemlevél
- 1kávéskanál citromlé
- só
- szerecsendió

Elkészítése:
A vajat habosra kevertem a többi hozzávalóval, majd kávéskanál segítségével szilikonos bonbonformába nyomkodtam. 10 percre fagyasztóba tettem, majd a formából kiadagolva sonkával, friss zöldségekkel tálaltam.

Forrás: Dobos C. József, 1889.

8 megjegyzés:

  1. Én is így csinálom már jó ideje :) Mutatós! :) E.

    VálaszTörlés
  2. It's so captivating, don’t know about taste.

    VálaszTörlés
  3. Valóban nagyon mutatós, ügyes vagy Petra!

    VálaszTörlés
  4. Szuper ötletes az tény, és tutira finom is! :)

    VálaszTörlés
  5. Milyen jó ötlet! Ha héjában főtt burgonyát készítek legközelebb, így fogom csinálni hozzá a fokhagymás vajat! Köszi az ötletet!

    VálaszTörlés
  6. Milyen jól mutat! Megfogom próbálni én is a bonbon formámmal az nem ilyen , de hátha jobban sikerül benne ez a vajkrém mint a bonbon?:-))

    VálaszTörlés
  7. Anyira jól néz ki, ki fogom próbálni...:)

    VálaszTörlés
  8. Jó ötlet ez az "újrahasznosítás"! Az embernek sokszor nincs kedve drága szilikonformákra áldozni, de ha több dologra is fel lehet használni... :)

    VálaszTörlés