2012. október 18., csütörtök

Kanalas málépogácsa

Kukoricamálé tésztáját Zilahy Ágnes  javaslata szerint gyorsabban is ki lehet sütni. „Ha így készítjük a málét, - ezt kanalas málépogácsának hívják. Igen gyorsan készül és elég kellemes ízű tészta. Legtöbben ki sem tudják találni, hogy miből készül.”



Hozzávalók:
·         30 dkg kukoricaliszt
·         1 tojás
·         4 dl tej
·         1 evőkanál porcukor
·         1 csipet só
·         olaj
·         tálaláshoz lekvár


Elkészítése:
A tojást kettéválasztottam. A tészta többi hozzávalóiból palacsintatésztát kevertem, fél óráig állni hagytam. A tojásfehérjét kemény habbá vertem és óvatosan a tésztába forgattam. Kevés olajon, kanállal adagolva kisméretű palacsintákat sütöttem. Bodzalekvárral tálaltam.

Forrás: Zilahy Ágnes, 1892.

5 megjegyzés:

  1. Petra, ez nagyon jól néz ki, na, ennyire eredeti az amerikai palacsinta. :-)

    VálaszTörlés
  2. Milyen szép a tálalás! Nagyon fincsi lehet :)

    VálaszTörlés
  3. Pont tegnap vettem kukoricalisztet, olyan sok receptben találkoztam vele mostanában! :) És íme, újra szembejön egy remek, kipróbálandó finomság! Recept mentve! :)

    VálaszTörlés
  4. Hasonló mini palikat szoktam sütni én csak abban van sima liszt is. Reggeli gyanánt, szívesen eszik itthon a fiatalok... :O) Guszta tálalás!

    VálaszTörlés
  5. Már régen is tudták, mi a jó!!Gyönyörű a kép!!

    VálaszTörlés