2012. október 13., szombat

Tökmaglisztkísérlet II. : Kapros-mentás cukkinikrémleves pirított magvakkal

A Naturecookta tökmagliszt második nekifutásra jobban tetszett. Ha már ennyire zöld, abban az irányban indultam, hogy valamilyen zöld alapanyaggal fogom használni. A zöld főszereplő ezúttal a cukkini volt. Nem tévedtem. Nagyon finom leves lett a végeredmény.


Hozzávalók:
- 2 db cukkini
- só
- 1 csokor friss kapor
- 10-12 db friss mentalevél
- 1 evőkanál Naturecookta tökmagliszt
- 1 evőkanál olíva olaj
- 8-10 dl víz
- 2 dl főzőtejszín

- 8-10 dkg tökmag, fenyőmag, napraforgómag
- 1 evőkanál olívaolaj
- só, bors

Elkészítése:
A cukkinit megmostam és hámozatlanul felkarikáztam. Olívaolajon sóval fűszerezve dinszteltem (5 perc), majd megszórtam a tökmagliszttel. Párszor átkevertem, majd felöntöttem vízzel. Hozzáadtam az apróra vágott friss kaprot és mentát. Forrástól számított 10-12 percig főztem. Rúdmixerrel pépesítettem, majd belekevertem a tejszínt. Tűzre visszatéve még egyet „rottyantottam”.
A magvakat teflonserpenyőben kevés olívaolajon sóval, borssal fűszerezve folyamatosan keverve 2-3 perc alatt megpirítottam. A levest forrón, magvakkal tálaltam.

2 megjegyzés:

  1. A cukkinit és a tökmagot is nagyon szeretem, nekem nagyon bejön ez a leveske, el is fogadnék egy tányérral! :)

    VálaszTörlés
  2. Én is szívesen megkóstolnám:)

    VálaszTörlés