2011. augusztus 19., péntek

Genovai fánk


Fánk elnevezése ellenére nem édességet hoztam. A tészta alaposan a sós linzerre hajaz, egy kis csavarral, citromos csirkehússal töltve. Bő olajban sütése nem annyira szimpatikus a számomra, viszont a recept ezen részét mindenki saját ízlésére formálhatja, mert a bukták sütőben sütve is tökéletesek lesznek.


Hozzávalók:
·        20 dkg liszt
·        8 dkg vaj
·        2 tojássárgája
·        2 evőkanál tejföl
·        1 csipet só

     ·        olaj a sütéshez
·        35 dkg csirkemell
·        1 citrom héja
·        ½ citrom leve
·       
·        olívaolaj

Elkészítése:
A hideg vajat, a lisztet és a sót késes mixerbe mértem. Pár fordulattal a vajat a gép apróra vágta, a lisztben jól elvegyült. Tálba öntöttem, hozzáadtam a tojássárgájákat és a tejfölt. Gyors mozdulatokkal összedolgoztam a tésztát, és 30 percre hűtőbe tettem.
A csirkemelleket csíkokra vágtam, kevés olívaolajon reszelt citromhéjjal, citromlével és kevés sóval lepirítottam. (Semmi leve ne maradjon.)
A tésztát lisztezett felületen vékonyra nyújtottam, és kerek formákat szaggattam ki belőle. (Kerek sütiformából 12,5 cm átmérőjűt használtam, így 8 db tésztakarikám lett.) A tészták egyik felére csirkehúst halmoztam, szélüket tojásfehérjével kentem, majd az üres tésztarészt ráhajtottam. A széleket alaposan összenyomtam. Forró, bő olajban sütöttem pirosra.
Friss salátával tálaltam.

Forrás: Patay László: A Tisza-család szakácskönyve

19 megjegyzés:

  1. Nekem is tetszik. :))

    VálaszTörlés
  2. Istenien néz ki és éppen valami új receptet keresek, mert most jött meg a ravioli készítőm, szerintem azzal is klasszul meg lehet formázni. Ja és pont csirkemellet vettem ki a fagyasztóbol, ez már nem lehet véletlen:)

    VálaszTörlés
  3. Olajban sütés ellenére finom lehet, de tetszik a könyved is, ahol belefutottál a receptbe :) kérhetek még onnan finomságokat?

    VálaszTörlés
  4. Nyammm!! Az oroszok tudtak még nagyon finom húsos, tésztában sült dolgokat készíteni gyerekkoromban :)

    VálaszTörlés
  5. A citromos csirke nagyon finom volt. Tésztába töltve...ezt is ki fogom próbálni, már tudom.

    VálaszTörlés
  6. Nagyon finom lehet így tésztába töltve a csirkehúsi! Igen guszta !

    VálaszTörlés
  7. Príma ötlet, szép, és biztos finom is . Nagyon jók ezek a tésztás-húsos dolgok.
    Én is szeretek régi szakácskönyveket olvasni.
    Most éppen egy új szerzeményem van: Sz. Hilaire Jozefa: Képes Budapesti Szakácskönyv, 1878
    Érdekes, elődeink még mennyi halat, rákot ettek :)

    VálaszTörlés
  8. Ez nagyon guszta, isteni lehet. :)
    Mentettem, köszi! :D

    VálaszTörlés
  9. Egycsipet, Okki, Flóra, Anazar, Éva, Ditta, Csilla: Köszönöm szépen.

    Trollanyu, Gerdi: Remélem ízlik majd nektek. :)))

    Vicuska: Köszi. Természetesen lesznek még onnan receptek. :)))

    Wanna: Köszönöm. Üdv a blogomon. A könyv miatt kicsit irigykedem, de majd utána nézek be tudom-e szerezni.:)))

    VálaszTörlés
  10. De izgalmas recept! Nagyon finom lehet! Feltétlenül ki fogom próbálni, úgy hogy visszajövök majd a receptjéért!

    VálaszTörlés
  11. Hasonlót ettem csak az füstölt csülökkel volt töltve..hát..nem tudtam leállni,annyira finom volt.:)

    VálaszTörlés
  12. Sós fánkot még nem ettem, de ezt megkóstolnám :))

    VálaszTörlés
  13. Látom, jó sokadik vagyok, de nekem is nagyon tetszik! Van, amihez kell az olaj és 1x-1x azért belefér:)))

    VálaszTörlés
  14. Kriszta: Ajánlom.:)

    Aleda: Csülökkel sem hangzik rosszul. A férjem imádná.:)

    Panna: Köszi, érdemes.:)

    Trinity: Köszi. Én sem rajongok a bő olajban sütésért, de egyetértek, hogy néha belefér.:)

    VálaszTörlés
  15. Nagyon guszta! Én sem ettem még ilyet, de virslis kiflit már sütöttem, úgyhogy lehet ennek is kipróbálom a sütőben sült változatát! Köszi a receptet!

    VálaszTörlés