2012. március 25., vasárnap

Sörleves

Böjti levest hoztam Czifraytól. Voltak fenntartásaim a végeredményt illetően, de kellemesen csalódtam. Finom. A sörös ételeknél fontos hangsúlyozni, hogy nem mindegy a fajta megválasztása, mert alapvetően meghatározza az étel jellegét. Mivel a végeredmény édes, ehhez inkább a kevésbé keserű világos sörök vagy a karamelles ízvilágú barna sörök megfelelőek.


Hozzávalók:
- 4 dl világos sör
- 1 dl tejszín
- 1/2 citrom reszelt héja
- 2 evőkanál cukor
- fahéj
-2 tojássárgája

Elkészítése:
A sört cukorral, fahéjjal, citromhéjjal felforraltam. Külön tálkában a tojássárgáját elkevertem a tejszínnel. A forró sörből folyamatos keverés közben 2 merőkanálnyit (kisebb merőkanállal) a tejszínhez adagoltam. (Hőkiegyenlítés! Fontos, mert a tojássárgája hirtelen forróság hatására kicsapódik.) A tojásos tejszínt folyamatos keverés közben a forró fűszeres sörhöz adtam és pár perc alatt besűrítettem. Melegen tálaltam.

Forrás: Czifray, 1829.

22 megjegyzés:

  1. All of the recipes look awesome, thanks for sharing!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon érdekesen hangzik,kifogom próbálni:))

    VálaszTörlés
  3. ! meglepetés eme költemény! - egyelőre nem tudom elképzelni az ízvilágát, de a te ajánlásoddal elfogadom :) Szeretném megízlelni!

    VálaszTörlés
  4. Férjeknek való:-) Vagy mégsem, mert édes? Kíváncsi lettem az ízére!

    VálaszTörlés
  5. Kíváncsivá tettél, nem tudom elképzelni az ízét. Pedig nagyon kíváncsi vagyok, milyen lehet. El kell készítsem, úgyis van itthon sör:)

    VálaszTörlés
  6. Én sem tudom elképzelni, milyen lehet tejszínesen édesen egy alapvetően kesernyés íz. Bár lehet, hogy itthon lázadás lenne, ha elfőzném a jó kis sört... :-D

    VálaszTörlés
  7. Sosem hallottam még róla! Borlevesről igen, sörről még nem. Kíváncsivá tettél! :o)

    VálaszTörlés
  8. Megint egy furcsaság Tőled... Hallottam már sörlevesről, de még soha nem ettem. Elképzelni sem tudom, milyen lehet az íze, azonkívül, hogy sör is van benne. :D

    VálaszTörlés
  9. Köszi lányok. Vonatkoztassatok el a sör kesernyés ízétől. A leves kellemesen selymes, egy kicsit citromos, egy kicsit vaníliás (pedig az nincs is benne) és a végén érződik egy enyhe kesernyés söraroma.

    VálaszTörlés
  10. Petra, akkor mit tegyek, ha nekem a szőke sörök, a férjemnek a barnák jönnek be?
    majd egyszer kipróbálom, mikor a gyerekek nem lesznek itthon.

    VálaszTörlés
  11. Különleges íze lehet, még én sem ettem ilyet, de nem is hallottam róla! Biztos finom, jól néz ki a képen. A sört nagyon szeretem, gondolom ez is ízlene :)

    VálaszTörlés
  12. Hmmm, érdekes de el tudom képzelni, hogy jó, ahogy a borleves is, azt valamiért jobban elfogadjuk, mert ismertebb:-))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A borleves az én szívemhez is közelebb áll. Próbaképpen viszont ez sem volt rossz. :)))

      Törlés
  13. Hm.Hm.Petra, írod, hogy voltak fenntartásaid a sörlevest illetően...
    Én valószínűleg maradi vagyok, mert a sört is, a bort is inkább magában megiszom.
    Már indulok is egy deci vörösborért, ilyenkor lefekvés előtt nagyon hasznos.

    VálaszTörlés
  14. Lehet én sem lennék elég bevállalós hozzá, de Mosolyfiú tuti értékelné ;)

    VálaszTörlés
  15. Megkóstolni biztos megkóstolnám, csak akkor tudnám eldönteni,hogy megenné-e a család.:-)

    VálaszTörlés
  16. Érdekes leves, néha érdemes régi dolgokhoz is "visszanyúlni", okozhatnak meglepetést.

    VálaszTörlés
  17. Én sokféle ételekben használtam a sört, levesekben is, de még igy nem. Egy ami fontos, hogy a sör ne legyen használva a hütőböl. Szerintem egy érdekes pikáns izet is adhat ennek a levesnek!

    VálaszTörlés
  18. Minden különlegességre vevő vagyok, így ezt a levest is szívesen megkóstolnám.:)

    Kérlek nézzél be hozzám, szeretnélek meghívni egy játékra.

    VálaszTörlés