2012. december 2., vasárnap

SAD XI. - Adventi sütinyalóka



A Süss, Alkoss, Díszíts! háziasszonya Trollanyu igazán hálás témát adott: „Öltöztessétek ünnepi ruhába kedvenceiteket”. A sütinyalókát már régen ki szerettem volna próbálni, ehhez Zsuzsi blogja adta a kezdő lökést, ahol nagyon hasznos tippeket és fázisfotókat is találtam. Nálam csokoládés-diós alapból készültek, amihez karácsonyt idéző ízeket is igyekeztem csempészni. A gyerekeim határozottan értékelték. Bevallom, hogy én sem bírtam megállni, hogy bele ne harapjak egybe, mikor végeztem a fotózással…


Hozzávalók a tésztához:
- 15 dkg liszt
- 1 csipet  teáskanál sütőpor
- 1/2 teáskanál szódabikarbóna
- 6 dkg cukor
- 1 evőkanál kakaópor
- 6 dkg apróra vágott étcsokoládé
- 3 dkg durvára vágott dió
- 1,5 dl tej
- 0,5 dl étolaj
- 1 kávéskanál vanília kivonat
- 1 tojás
Krémhez:
-  1 dl tejszín
- 100 g 70%-os étcsokoládé
- 4 dkg aszalt gyümölcs vegyesen (mazsola, aszalt szilva, aszalt sárgabarack)
- 1 kávéskanál mézeskalácsfűszer

- nyalókapálca, saslikpálca, vagy szívószál
- 150 g 70%-os étcsokoládé
- 15 g kakaóvaj (elhagyható)
- hópehelycukor
- porcukor (vagy gyöngyház színű ételfesték)

Elkészítése:
A lisztet sütőporral, szódabikarbónával, cukorral, kakaóval, dióval és csokoládéval, majd a tojást tejjel, olajjal és a vanília kivonattal egyenletesen elkeverjük. A száraz hozzávalókhoz öntjük a tojásos keveréket és összevegyítjük. Szilikonos muffintepsibe adagoljuk és előmelegített sütőben 200 fokon 15-20 percig sütjük. (Én muffinként készítettem, de lehet egyben is kisütni.)
Másnap a tésztát apróra morzsoljuk. Elkészítjük a csokikrémet: a tejszínt mézeskalácsfűszerrel felforraljuk és ráöntjük az apróra tört étcsokoládéra. Addig keverjük, míg a csokoládé teljesen el nem olvad. Szobahőmérsékletűre hűtjük. A tésztamorzsához adjuk az aszalt gyümölcsöket és óvatosan adagoljuk bele a csokikrémet. Jól gyúrható, gombócolható állagúnak kell lennie. (Ha igényel még nedvességet, lekvárral vagy krémsajttal lazíthatjuk, de nagyon óvatosan, mert a túl puha gombócok leesnek a pálcákról.) A masszából gombócokat készítünk és hűtőbe tesszük.
Gőz felett kevés csokoládét olvasztunk, és a pálcák végét az olvasztott csokoládéba mártva a gombócokba szúrjuk, majd visszatesszük a hűtőszekrénybe, amíg teljesen megszilárdul.
Gőz felett megolvasztjuk a maradék csokoládét, (Én temperáltam, de nem feltétlenül szükséges.) és a tálat megdöntve a nyalókákat egyenletesen beleforgatjuk. A mártott nyalókákat hungarocellbe szúrjuk, amíg a csokoládé megszilárdul.
Díszítéskor a hópehelycukrokra egy-egy pötty olvasztott csokoládét teszünk, és a nyalókákra nyomjuk. Porcukorba (vagy gyöngyház színű ételfestékbe) mártott ecsettel varázsoljuk havassá a nyalókák tetejét.

11 megjegyzés:

  1. Igazi ünnepi hangulatot árasztanak azok a nyalókák, nem csodálom, hogy megkóstoltad őket, én sem bírtam volna ki...:)))

    VálaszTörlés
  2. Szuperek!El is lopom a gyerek Mikulás ünnepségére:))Köszönöm

    VálaszTörlés
  3. Jujj, nagyon szuper ez a karácsonyi dizájn!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jól néznek ki, tényleg sikerült ünnepivé varázsolnod őket! :)

    VálaszTörlés
  5. Jaj, de jók lettek! Már úgy értem, szépek! De biztos finomak is!

    VálaszTörlés
  6. De helyesek! Ilyen nyalókát szívesen adnék a gyerekeim kezébe:-)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon szépek és finomak lehetnek!

    VálaszTörlés
  8. Igazán szép, jó móka az elkészítése is :)

    VálaszTörlés