2013. június 27., csütörtök

Áfonyás-mentás trüffel

Míg bonbon az ünnepélyességet, addig a trüffel a házias, rusztikus hangulatot jelenti számomra. Különlegesebb ízesítéssel ugyanakkor elegáns desszert, ami bizony bárkit levesz a lábáról…
After Eight csokoládé kedvelői, ezt a trüffelt is biztosan szeretni fogjátok, mert az áfonya és a menta együtt üdítően tökéletes.


Hozzávalók:
- 10 dkg étcsokoládé
- 5 dkg áfonyás fehér csokoládé (Spar premium)
- 1 dl tejszín
- 8 db friss mentalevél
- holland kakaópor

Elkészítése:
A tejszínt felforraltam, beledobtam a megmosott mentaleveleket és lefedve 3-5 percig állni hagytam. A forró tejszínt leszűrtem és az apróra tört csokoládékra öntöttem. Addig kevertem, míg a csokoládé elolvadt és a krém teljesen egyneművé vált. Hűtőbe tettem. Amikor megfelelő lett az állaga, (formálásra alkalmas, gyurmaszerű) apró golyókat formáztam belőle, a kakaóporba forgattam. Hűtőben tárolandó. Lezárt dobozban 1 hétig őrzi meg a szavatosságát, viszont ajándékozás előtt csak 1-2 nappal célszerű elkészíteni, mert akkor a legfinomabb!

6 megjegyzés:

  1. Huh, nagyon jó lehet. Érdekes, hogy szívesen bonbonozok, leginkább polikarbonátban, de trüffelt még sosem csináltam.

    VálaszTörlés
  2. Jújj, de finom lehet! Vittem is a receptjét! Imádom az ilyen tömény csokis nassolni valót.

    VálaszTörlés
  3. Istenien néz ki, szuper a recept :-))

    VálaszTörlés
  4. Óriási kedvenc lenne számomra, ha elkészíteném, hiszen minden benne van, amit imádok: áfonya, csoki :) na és persze a menta. Mindenesetre elmentem... nagyon jól néz ki! :P

    VálaszTörlés
  5. Kedves webmester,


    Észrevettük, hogy sok finom receptek talállhatók a blogodon, és egyúttal szeretnénk bemutatni neked az új honlapunkat, http://www.osszesrecept.hu/ ahol a felhasználók válogathatnak több mint 85 000 összegyüjtött receptek közül. Mivel én magam is az egészséges táplállkozás híve vagyok, hiányosnak tartom oldalam, és szeretném kibővíteni ilyen receptekkel is. Az oldalon szintén talállható egy rangsor a leggyakrabban látogatott blogokról. Ha hozzácsatolod a te blogodat is, mi indexeljük a recepteket, és a felhasználók ezután receptjeidet könnyen megtalállják a keresőnk segítségével, majd a recept klikkelése után átirányítja őket a te blogodra. Tehát egyre több látogatód lesz az oldalon. Ne aggódj, minden teljesen ingyenes.

    Osszesrecept.hu testvéroldalai megtalállhatók világszerte. Nagyon örülnénk, ha a te blogod is része lenne ennek a nagy családnak.

    Ha bármilyen kérdésed van, kérem lépj velünk kapcsolatba, szivesen segítünk bármivel.

    Üdvözlettel,
    Tünde
    info@osszesrecept.hu

    VálaszTörlés