2012. május 24., csütörtök

Vegyes saláta Zilahy módján


Egyszerű és viszonylag gyors salátát ajánlok mára, melyet akár hétköznap esténként is be lehet vetni a családnak. Bevallom a hering okozott egy kis fejtörést számomra, mert ezt az alapanyagot frissen nem, csak olajos halkonzerv vagy marinált változatban lehet beszerezni. Persze Zilahy Ágnes idejében sem friss, hanem lesózott heringet használtak, melyet sótól alaposan megmostak és kis ideig vízben áztattak.


Hozzávalók:
- 1 doboz olajos hering konzerv
- ½ bögre főtt fehérbab
- 1 bögre zöldborsó
- 1 bögre zöldbab
- 1 fejessaláta
- 4 tojás
- 5 púpozott evőkanál tejföl
- 4 evőkanál majonéz
- 1 teáskanál fehérborecet
-1 teáskanál porcukor

Elkészítése:
A zöldborsót és a zöldbabot enyhén sós vízben puhára pároltam. A salátát alaposan megmostam és apróra tépkedtem, hozzákevertem a langyosra hűlt zöldségeket és a babot. A tojásokat keményre főztem, majd megtisztítottam és cikkekre vágtam. A tojáscikkeket és lecsepegtetett heringet apró darabokban ráhelyeztem a salátára. A majonézt, tejfölt, ecetet és cukrot alaposan elkevertem és tálaláskor a salátához kínáltam.

Forrás: Zilahy Ágnes, 1892.

14 megjegyzés:

  1. Nagyon ízletes lehet:) Csodaszép a tálalás:)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta!! Én a heringet lecserélném tonhalra, és már jöhetne is.:)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon étvágy gerjesztő! De osztom Gizi véleményét:)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jó, hogy a majonéz-tejföl-ecet-cukor keveréket mellé kínáltad. Mert nem biztos, hogy mindenki kívánja hozzá.

    VálaszTörlés
  5. Remek saláta, pompás színek!

    VálaszTörlés
  6. Igazán tartalmas, dús saláta!

    VálaszTörlés
  7. Nagyon guszta:) Este nem is kommenteltem, mert amikor megláttam rámtört az éhség:)

    VálaszTörlés
  8. A heringet én sem szeretem, tonhallal viszont mennyiségben...:O) Attól függetlenül, nagyon guszta saláta. Könnyed és vitamin dús...

    VálaszTörlés
  9. Így ebéd előtt jól meg is kívántam! Szeretem a salátákat és jó sokat is eszek belőlük!

    VálaszTörlés
  10. Akkor még egy adag rendel, nem heringgel, nem tonhallal, csirkével. :-)

    VálaszTörlés
  11. Én nem igen szeretem a halat, de a férjemnek ez a kedvence lenne :)

    VálaszTörlés
  12. Isteni kiadós, remek saláta. Heringet nem nagyon szoktam enni, de azét nem lehet rossz, nekem jöhet:)

    VálaszTörlés
  13. Megkóstoltam volna a salátád, pedig nem vagyok nagy saláta rajongó :(

    VálaszTörlés