2012. június 17., vasárnap

Kávés - és rózsaborsos kókuszkrémmel töltött csokoládécsésze


Az ember bármelyik pillanatban kaphat inspirációt. Például ha leül a férjével egy kávéra a mostanság felkapott kávézólánc egyik asztalához. Átnézi az itallap különlegesebbnél különlegesebb kávékölteményeit és szinte választani sem tud. Aztán megakad a szeme egy karibi kávékülönlegességen, ahol a tejeskávéra rózsaborsos-kókuszos tejhab kerül… Nos, így született ez a recept, és így került Noémi kávés SAD fordulójára.

 
Hozzávalók:
-10 dkg 70%-os étcsokoládé
-12 db bonbon méretű szilikon vagy papírkapszli

Töltelék:
- 0,4 dl tejszín
- 7 dkg fehér csokoládé
- 1,5 evőkanál kókusztejpor
- 1 teáskanál kókuszreszelék
- pár csepp vanília esszencia
- 6 szem rózsabors apróra őrölve
- 0,5 dl felvert tejszín

- 8 dkg tejcsokoládé
- 0,4 dl tejszín
- 0,3 dl erős feketekávé

Elkészítése:
A szilikon kapszlikat olvasztott csokoládéval ecset segítségével kikentem, majd szilárdulás után még egy csokiréteget kentem rá. Hűtőben hagytam megdermedni, majd óvatosan eltávolítottam a szilikonformát.
A tejszínt kókusztejporral felforraltam és a darabokra tört fehér csokoládéra öntöttem. Addig kevertem, amíg homogén állagú lett. Hozzáadtam a vaníliát, kókuszreszeléket és az őrölt rózsaborsot. Hagytam kihűlni. 0,5 dl tejszínt kemény habbá vertem és óvatos, de határozott mozdulatokkal a kókuszos krémhez kevertem és hűtőszekrénybe tettem.
A tejszínes kávét felforraltam a darabokra tört tejcsokoládéra öntöttem, addig kevertem, amíg homogénre olvadt. Lehűtöttem.


A csokicsészékbe habzsákkal egy réteg kávékrémet, majd egy réteg kókuszkrémet nyomtam. Rózsaborssal szórva tálaltam. Hűtőszekrényben 3-4 napig tartható el.

12 megjegyzés:

  1. Azonkívül, hogy mutatós, biztos nagyon finom is!

    VálaszTörlés
  2. Válaszok
    1. Köszi Ildi! De a SAD nem egy verseny. Inkább arról szól, hogy az adott téma receptjeit egy csokorba gyűjti. Itt mindenki nyer. :))))

      Törlés
  3. Petra, gyönyörűek lettek ezek a kis csokikosárkák! :) És ez a töltelék... nagyon-nagyon finom lehet! :)

    VálaszTörlés
  4. Hmm, ez olyan lehet, hogy észre sem veszed és már felfaltad az összeset ;)

    VálaszTörlés
  5. Petra, ezek ismét nagyon szépek lettek!

    VálaszTörlés
  6. Petra, ez valami szenzációs lett :-)) Micsoda alkotás pattant ki a fejedből! Szuper vagy :-)

    VálaszTörlés
  7. Szuper, szépséges és fincsi ötleted támadt már megint!

    VálaszTörlés
  8. Petra, ez isteni lehet, klassz az inspiráció! :-)

    VálaszTörlés
  9. Nalunk lehet keszen venni ezeket az aranyos csokolade cseszeket a csoki boltban...de viszont draga. Tobbfele mousse-szal szoktuk tolteni.
    Milyen fantasztikusan keszitetted el, es a krem szenzacios!

    VálaszTörlés