2012. június 27., szerda

Narancsfagylalt

A fagyi mellett ez most a szolgálati közlemény helye is. Régóta terveztem, hogy beruházok egy fagylaltgépbe és most a kedvező ajánlatnak egész egyszerűen nem tudtam ellenállni. Általában akcióban 8.000-9.000.- Ft körüli áron kaphatóak ezek a gépek, a Metróban azonban 6.800.- Ft volt a Clatronic típus. Azt hiszem, a héten még tart az akció. Dilemmában voltam, hogy egy olcsóbb kis gép be fog-e beválni…Teljes magabiztossággal még nem tudok nyilatkozni, mert ez még csak az első próbája volt, de 40 perc alatt, ha nem is tökéletesre, elég jól kifagyasztotta ezt a teljesen folyékony fagyialapot. A tesztelést folytatom, tejszínes fagyival még jobb eredményt várok tőle.
A narancsfagylaltot Czifraytól ajánlom, nálam kis csavarként aszalt sárgabarack is került bele.


Hozzávalók:
- 4,5 dl frissen facsart narancslé
- 0,5 dl frissen facsart citromlé
- 1 citrom és 1 narancs reszelt héja
- 6-8 evőkanál cukor (ízlés szerint)
- 3 dl víz
- 6-8 db aszalt sárgabarack

Elkészítése:
A fagyigép tálkáját 24 órára fagyasztóba tettem. Másnap cukorból és vízből szirupot főztem. Hozzáadtam a narancs és citromleveket, a citromhéjat, narancshéjat és az aszalt sárgabarackkockákat. A sorbet fagyigépben 40 perc alatt elkészült. Ha gép nélkül készítem: a tálat fagyasztóba teszem és 1,5 óra fagyás után rúd-mixerrel átkeverem, a keverést 3-4 alkalommal ismétlem meg félóránként-óránként.

Forrás: Czifray, 1829.

13 megjegyzés:

  1. A fagyi nagyon jól néz ki:) Egyszer készítettem már narancs fagyit, nagyon finom volt.
    Tavaly mikor otthon voltunk vettem egy Clatronic gépet, akciós volt, sajnos pár használat után bedöglött. De ez egyedi eset, nem voltam szerencsés, attól még a tiéd működhet jól évekig. Használd egészséggel:)

    VálaszTörlés
  2. Ez a vizes-jeges fagyi gyerekkorom kedvenc gombócosát idézi! Bár a vanília volt akkor a favorit, de az is ilyen vizesen. Imádtam, de mindig csak egy gombóccal kaptunk, máig sem értem miért! Nagyon kéne nekem azzal a pohárral a fotón! :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jól néz ki, én is szívesen bekanalaznám, mert mindig gyulladáspont közeli állapotban vagyok :)! Ez biztosan jól lehűtene.

    VálaszTörlés
  4. Ez most vacsora után nagyon jólesne!!! Úgy bírnám kanalazgatni... :P

    VálaszTörlés
  5. Nahát! Fagyizóban szinte sosem látok narancsfagyit! Lehet, hogy te fogod divatba hozni? ;)

    VálaszTörlés
  6. Jól néz ki nagyon! Tejszinnel ha csinálod,meg mennyei lesz!:))

    VálaszTörlés
  7. Istenem, ez maga a tökély :-))

    VálaszTörlés
  8. De jól jönne most is ezzel a pohárral:)

    VálaszTörlés
  9. Általában a tejszínes fagyikat szeretem, de ez 30 fok felett módosul, és akkor már csak ezek a jeges finomságok hoznak lázba. Hétvégén már kánikula lesz, úgyhogy meg is csinálom, bár fagyigépem nincs még...

    VálaszTörlés
  10. Finom íze lehet, a narancs és a citrom nagyon jó párosítás!

    VálaszTörlés
  11. De jó, hogy van már fagyigéped, nagyon várom, miket hozol majd, ez szuper jó fagyi!

    VálaszTörlés
  12. Ebben a forróságban most jól esne :) Tényleg jó áron jutottál hozzá! :) Bárcsak nekem is lenne akkora fagyasztóm, hogy beleférne egy fagyigép..

    VálaszTörlés
  13. Már késő este van, de még most is olyan meleg van, nagyon jólesne egy tálka a narancsfagyidból! :) Külön köszönet a tejmentes receptért, tejcukorérzékeny nagyfiam nevében! :)

    VálaszTörlés