2014. május 11., vasárnap

Nyúlárnyék



…avagy spárga. Azt sajnos nem tudom, hogy miért illeték ezen a néven, de ha valakinek van ötlete szívesen veszem. Talán a földből kinyúló nyuszifülekre emlékeztető formája miatt… Mindenesetre ez itt a világ egyik legegyszerűbb spárgareceptje.  Köretként vagy csak magában…


Hozzávalók:
- 80 dkg zöldspárga (Vagy fehér, ki mit szeret.)
- 5 dkg vaj
- 2 tojás sárgája
- 2 dl tejföl
- 1 evőkanál zsemlemorzsa
- só, bors

Elkészítése:
A megmosott és megtisztított spárgát enyhén sós vízben roppanósan puhára pároltam. Ez kb. 10 percet vett igénybe, de alapvetően a spárga zsengeségétől függ. Leszűrtem. Egy tűzálló üvegedényt kikentem vajjal, majd belehelyeztem a spárgát. Sóztam, borsoztam. Tetejére rákockáztam a maradék vajat és megszórtam zsemlemorzsával. A tojássárgájákat tejföllel elkevertem és ráöntöttem a spárgára. 190 fokra előmelegített sütőben pirosra sütöttem. Forrón tálaltam.

Forrás: Németh Zsuzsána, 1858.

4 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretjük mi is, nálam is hasonlóan készül, de csak vaj és Panco-morzsa kerül rá...

    VálaszTörlés
  2. Mi is nagyon kedveljük, régen Magyarországon még termesztettem is nagyipari mennyiségben:) Azért nevezték nyúlárnyéknak is, mert nyáron akár 1-1,5 méteresre is megnőhetnek a levelei, ami kisebb állatokan árnyékot nyújthat:)

    VálaszTörlés
  3. Nagymamámék kertjében volt nyúlárnyék, de csak dísznövény volt, fogalmam sem volt róla, hogy ehető. Szép nagyra nőtt, virágcsokrok díszítésére kiváló volt. A nyuszik valóban megbújhattak az árnyékában:-)

    VálaszTörlés
  4. Milyen finom lehet, és mennyire egyszerű elkészíteni! Nagyon jól hangzik :-)

    VálaszTörlés