2012. január 19., csütörtök

Diplomata puding

Ez egy nagyon egyszerű, könnyen elkészíthető desszert. A délutánonként ránk törő édesség utáni vágyat remekül kielégíti.
Dobos receptjeinek nagy rajongója vagyok, de itt kritikával élnék. A tejfölös keverék a tetején, bevallom nekem nem jött be, túrógombóchoz nagyon finom, de ehhez a sütihez, nem tetszett. Inkább a kimaradt 3 tojás fehérjét sütném rá a végén habnak, mint a máglyarakásnál. 


Hozzávalók (Szögletes püspökkenyérformához):
•    20 dkg babapiskóta
•    3 dkg vaj
•    7-8 db felezett őszibarackbefőtt
•    1 üveg meggybefőtt
•    2 egész tojás
•    3 tojás sárgája
•    2 dl tejszín
•    3 evőkanál porcukor
•    1 evőkanál Amaretto likőr
•    1 teáskanál vaníliaesszencia
•    1 kis doboz tejföl
•    2 evőkanál porcukor
•    1 teáskanál Amaretto likőr

Elkészítése:
A püspökkenyérformát kivajaztam, sütőpapírral béleltem, és ezt is vajjal kentem. Tudom, furának tűnik, de Dobos így írja le. A sütőt 160 fokra melegítettem. A befőtteket lecsepegtettem, az őszibarackokat szeletekre vágtam. A formába rétegeztem a gyümölcsöket és a babapiskótát. A legalsó réteg gyümölcs a legfelső réteg babapiskóta lett. A tejszínt összekevertem cukorral, Amarettoval, tojásokkal és vaníliaesszenciával.
A formába kanalaztam, lassan, hogy a babapiskóta rétegek szépen felszívják. Vízzel töltöttem meg egy magas falú tepsit, és ebbe helyeztem a teli püspökkenyérformát, melyet alufóliával befedtem. 160 fokon 1 órát sütöttem.  Langyosra hűtöttem, és kiborítottam a formából.
A tejfölt cukorral és likőrrel elkevertem, és a kihűlt sütemény tetejére kentem. Gyümölcsökkel díszítve tálaltam.

Forrás: Dobos C. József, 1881.

37 megjegyzés:

  1. Ez azért jól néz ki nagyon, tejfölösen is guszta:-)))

    VálaszTörlés
  2. Ó, de jól néz ki! Könnyű, krémes finomság. Olyan tavasz-hívogató torta!

    VálaszTörlés
  3. Tényleg nagyon jól néz ki!! A tejföl cukorral nekem bejön! Olyan szépen feldíszítetted, hogy öröm nézni! :)

    VálaszTörlés
  4. Jé, én diplomata pudingként a csoki-puncs-vanília pudingra emlékszem! Ez az eredetije?

    VálaszTörlés
  5. Ez az eredeti recept sokkal, de sokkal finomabbnak tűnik, mint, amit a cukrászsuliban "diplomata pudingként" tanítanak. És nagyon szép lett!

    VálaszTörlés
  6. Anyukàmnak kèszítettem egyszer diplomata pudingot Anyàk napjàra, az vmi rém bonyolult recept volt, 4-5 òràt vesződtem vele, igaz nagyon finom lett. De többször nem ugrottam neki. Ez sokkal egyszerűbb és szimpibb. Azt hiszem én is a habra szavaznèk.

    VálaszTörlés
  7. Még nem ettem diplomata pudingot, de ez nagyon jól néz ki:) Ez már inkább ünnepi desszert, mint hétköznapi édesség:)

    VálaszTörlés
  8. Tejföllel, vagy anélkül, én ezt most nagyon megenném!!

    VálaszTörlés
  9. Örülök, hogy tetszik nektek. Ez volt az eredeti Dobos recept. Nem tudom, én úgy gondolom, hogy kell egy kicsit tökéletesíteni az arányokon.

    VálaszTörlés
  10. Én még sosem ettem ilyesmit, de akár tejföllel, akár tojáshabbal megkóstólnám:) Majd döntenék:)

    VálaszTörlés
  11. Olyan gyönyörűen feldíszítetted! Ha az ember épp jól van lakva, még akkor is úgy érzi ettől a szép látványtól, hogy meg kell kóstolnia. Te jössz hozzám mákos gubát enni, Én meg nálad megkóstolom a diplomata pudingot... Mit szólsz? :)

    VálaszTörlés
  12. Nagyon guszta ! Még eddig nem ízleltem ehhez hasonlót, de az összetevőkből ítélve nagyon finom lehet!

    VálaszTörlés
  13. Nagyon egyszerü, nagyon mutatós és biztos isteni!!!

    VálaszTörlés
  14. Nagyon szépen sikerült a puddingod. A nevét ezen a néven nem ismerem de a sütemény puddingot igen. Szépen néznek ki a gyümölcsök benne, és a diszitésen!

    VálaszTörlés
  15. Eddig én se ismertem a diplomata pudingnak egyik receptjét se, de ez szimpatikusnak tünik.

    VálaszTörlés
  16. Nagyon guszta, abban pedig egy percig sem kételkedem, hogy nagyon finom is!

    VálaszTörlés
  17. Imádom a tejfölt, szóval nekem így ahogy van jöhetne, nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  18. Gyönyörűséges, és nagyon szép a gyümölcsös díszítés, annyira feldobja! :)

    VálaszTörlés
  19. Csodálatos, gyümölcsös finomság. Tejszínhabos mascarponéval eltudnám képzelni, csak sajnos most nem ehetek ilyen finomságot.:)

    VálaszTörlés
  20. Nagyon guszta, imádom a sok gyümölcsöt benne :)

    VálaszTörlés
  21. Tejföllel,vagy mással,mindenhogyan isteni lehet! Még nem ettem!!De lehet neki bátorkodom!!!????

    VálaszTörlés
  22. Én sem ismerem ezt a sütit! Istenien néz ki, gyönyörű a díszítése is, és a fotó is csodálatos! Remekeltél, mint mindíg!
    Nekem is jöhet habbal is, tejföllel is! :)

    VálaszTörlés
  23. Köszi lányok!

    Gabi: Üzlet megkötve! :DDDDD

    VálaszTörlés
  24. Nagyon jól néz ki, gusztusos, ennivaló :)

    VálaszTörlés
  25. Tetszik nagyon, amúgy is a gyümölcsös-habos dolgokat kedvelem, a babapiskóta meg egyszerűvé teszi.

    VálaszTörlés
  26. Meglepi itt: http://sucreriesandco.blogspot.com/2012/01/dijat-kaptam-tunditol-amit-merci.html

    VálaszTörlés
  27. Ha legközelebb készítesz, kérlek szólj, és megyünk hozzád uzsonnára! :-)

    VálaszTörlés
  28. Petra, kérlek nézz be hozzám, van számodra valami:)

    VálaszTörlés
  29. Nem azért adom, hogy beposztold, de remélem kicsit felvidítalak vele..)))

    VálaszTörlés
  30. De guszta! Nagyon kis pofás!

    Látom, már mások is invitáltak, nézz be hát hozzám is ;)

    VálaszTörlés
  31. Tyűha, csak kapkodom a fejem! Köszönöm, hogy ennyien gondoltatok rám. :)

    VálaszTörlés
  32. Meglepődtem, hogy sütni kell. :O
    Anno gyerekkorunkban volt egy hasonló olcsó "süti", biztosan sokan ismerik, sima főzős puding rétegezve babapiskótával és gyümölccsel. Na hát meglepődtem volna, ha azt tolod ide elém :D, de az jutott elsőre eszembe, mert gondolom ebből a receptből egyszerűsíthették le.
    Hát ezt jól körbemagyaráztam :), de mindegy is, ezt mentem és alkalomadtán kipróbálom, mert remek lehet. Tejföl nélkül, habbal. :D

    VálaszTörlés
  33. Ha gyümölcsös és süti, akkor csak finom lehet ;)

    VálaszTörlés