2012. január 7., szombat

Szatmári szilvás bonbon


Az aszalt szilva a gyengém. Amikor tervezgettem, hogy milyen bonbonokat készítsek, tudtam, ez az alapanyag biztosan nem fog kimaradni. Az ízesítés bevallom nem XIX. századi, a 2008-as ország tortája, a szatmári szilvatorta ihlette.  


Hozzávalók:
·        125 g 70%-os étcsokoládé
·        1,25 g porított kakaóvaj

·        5 dkg 70%-os étcsokoládé
·        0,3 dl tejszín
·        1 evőkanál szilvalekvár
·        0,5 dl szatmári szilvapálinka
·        6-7 szem aszalt szilva
·        5 dkg fehér csokoládé
·        0,3 dl tejszín
·        1 kávéskanál mandulaesszencia

Elkészítése:
Az aszalt szilvát 3-4 órára szilvapálinkába áztattam, majd mindet 4 részre vágtam. A tejszínt felforraltam és a darabokra tört étcsokoládéra öntöttem. Addig kevertem, amíg homogén állagú lett. Hozzáadtam a szilvalekvárt. A fehér csokoládéhoz is 0,3 dl forralt tejszínt öntöttem, addig kevertem, amíg elolvadt és hozzáadtam a mandulaesszenciát.
A bonbonformát hajszárítóval kissé átmelegítettem. Az étcsokoládét temperáltam és a bonbonformába öntöttem. Habkártya segítségével azonnal lehúztam és a konyhapulthoz óvatosan, de alaposan ütögetve eltávolítottam a buborékokat.
1-2 perc után a formából a tálba visszacsurgattam a csokoládét. Ennyi idő alatt a csokoládé egy része megszilárdul, és vékony burkot képez a bonbonforma mélyedéséiben. Habkártyával ismét lehúztam, majd pár percre hűtőbe tettem.
Amikor megszilárdult, a csokihüvelyek feléig töltöttem a fehér csokoládé krémet. Rá került egy-egy aszalt szilva, és az étcsokoládé krém.  Fél órára hűtőbe tettem. A csokoládét ismét temperáltam és lezártam a bonbonokat.

21 megjegyzés:

  1. Hmmmm.... mostanában extra sok aszalt szilvát fogyasztok, ez nagyon a fogamra való lenne. :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szép a bonbonod és nagyon finom lehet! Imádom én is az aszaltszilvát és a szilvalekvárt is elképzelem mennyire finom lehet a bonbonod!

    VálaszTörlés
  3. Ohh, aszalt szilva ide vagy oda (nem mondanám, hogy szeretem), ez nekem nagyon tetszik! :)

    VálaszTörlés
  4. Kedves Petra, gyönyörü a fotó!! Szatmári leányzóként nagyon szívesen megkóstolnám, biztos mennyeien finom!! Nyammmi!!! :-D

    VálaszTörlés
  5. Csodásak, én is nagyon szeretem az aszalt szilvát:)

    VálaszTörlés
  6. Most már tényleg nem találok szavakat :-)

    A torta nagyon ízlett, ez a bonbon is szenzációs lehet!

    VálaszTörlés
  7. Gyönyörűek:)Sajnos a tortát nem kóstoltam, de imádom az aszalt szilvát, jöhet egy kis kóstoló:)

    VálaszTörlés
  8. Gyönyörűek! Az aszalt szilva nekem is kedvencem!

    VálaszTörlés
  9. Nagyon szépek lettek.
    Nálam is ázik két hete vörösboros konyakban az aszalt szilva:-))

    VálaszTörlés
  10. Gyönyörűek :) És isteni az ízvilága, a tortát is szíve0sen megsütném de bonbonban még csábítóbb :)

    VálaszTörlés
  11. Ja és azt elfelejtettem írni, hogy én is elkészítettem már az ország tortáját bonbonban (Sabrina receptje alapján)
    Nagyon finom bonbon.
    http://gesztenye-bonbonmania.blogspot.com/2011/04/az-orszag-tortaja-bonbon-szilvas-bonbon.html

    VálaszTörlés
  12. Petra, annyira gyönyörűek! Nagyon ügyes vagy! :)

    VálaszTörlés
  13. Petra! Tényleg nagyon ügyes vagy. Gyönyörűek a bonbonjaid, és biztos nagyon finomak is!! Ezt a bonbont biztos szeretném, mert a konyakos meggyet szeretem. Persze azért nem esek azzal se túlzásba :).

    VálaszTörlés
  14. Köszönöm szépen mindenkinek!

    Gesztenye: Vörösboros konyakban ázó aszalt szilva... Hű, de kíváncsi vagyok mit készítesz belőle! Az ajánlott bonbont máris megyek és megnézem. :)

    Vikvi: Szeretettel üdvözöllek! Örülök, hogy elnyerte a tetszésed a bonbon. :)

    VálaszTörlés
  15. Számítottam rá, hogy egyszer elkészíted és nem okoztál csalódást, fantasztikusan fest!

    VálaszTörlés
  16. Nagyon ötletes, ha egyszer sikerül már beszereznem bonbon formát, ki fogom próbálni...:)

    VálaszTörlés
  17. Az aszalt szilvát én is nagyon szeretem.Valamikor régen lehetett aszalt szilvás bonbont kapni.Gyönyörű a kép is Petra.:)

    VálaszTörlés
  18. Hű, ezt eddig még nem is láttam. Olyan szép, és milyen finom lehet... aszalt szilva, csokoládé.... :P Ha egyszer nem bírjátok elfogyasztani ezt a rengeteg gyönyörű finomságot, amit folyamatosan készítesz, akkor csak hívj meg nyugodtan engem! Már szaladok is! :)

    VálaszTörlés