2012. január 29., vasárnap

Napóleon tortácskák

Ti nem szoktátok néha úgy érezni, hogy most egész egyszerűen szükségetek van valami nagyon csokoládés édességre? A magas kakaótartalmú valódi csokoládé egyébként nagyon egészséges, amellett, hogy serkenti az endorfin, a boldogsághormon termelését. Flavonoidokat tartalmaz amik igen gazdagok antioxidánsokban.  Az antioxidánsok segítenek sejtjeinket megvédeni a szabadgyökök támadásaitól, ami pedig csökkenti a szívbetegségek kialakulásának kockázatát. Az étcsokoládéban különösen sok antioxidáns van: 8 x több, mint a friss eperben! A flavonoidok ezen kívül a vérnyomás és hormonszintjeink normalizálásában is segítenek. Forrás.
Ezzel már meg is nyugtattam a lelkiismeretemet…
Ma Dobos receptjét vettem alapul. Kicsit brownie és sacher közötti az élmény. Az egyszerű csokoládé bevonatot vaníliás ganachra cseréltem és friss eperrel díszítettem. Ha már lúd…


Hozzávalók:
•    16 dkg minőségi étcsokoládé
•    16 dkg cukor (vagy kevesebb, ízlés szerint)
•    16 dkg vaj
•    16 dkg durvára aprított dió
•    1 teáskanál vanília esszencia
•    6 tojás
•    8 dkg liszt
•    1 csipet só
•    baracklekvár

•    1 dl tejszín
•    10 dkg étcsokoládé
•    ½ rúd vanília magjai
•    1 kk vaníliaesszencia


Elkészítése:
A sütőt 180 fokra melegítjük. A csokoládét és a vajat gőz felett megolvasztjuk. Hozzáadjuk a cukrot, vaníliaesszenciát, és a diót. A tojásokat szétválaszjuk, a tojásfehérjékből egy csipet sóval kemény habot verünk, a sárgákat a csokis alaphoz keverjük. A csokis masszába felváltva, részletenként szitáljuk a lisztet és óvatosan beleforgatjuk a tojásfehérjét. A tésztát sütőpapírral bélelt sütő méretű tepsibe simítjuk, és 180 fokon 18-20 perc alatt megsütjük. Tűpróba.
A tésztából nagyobb méretű pogácsaszaggató segítségével tésztaköröket hasítunk. Ebből a mennyiségből 3x6 db lesz. Egy mini tortához 3 tésztakört használunk, melyek rétegeit baracklekvárral kenjük meg. A felső rétegre már nem kerül lekvár. Ha csak felnőtteknek készül, a baracklekvárba nyugodtan lehet egy kis barackpálinkát is keverni. 


Elkészítjük a bevonatot. A tejszínt a vaníliamagokkal felforraljuk, és ráöntjük az apróra tört étcsokoládéra.  Addig keverjük, amíg homogénné válik. Hozzáadjuk a vaníliaesszenciát. (Ha valaki nem szereti az étcsokoládé kesernyés ízét, adhat a tejszínhez vaníliás cukrot, cukrot.)
5-10 percet várunk vele, mert ilyenkor még nagyon folyékony, de ahogy hűl kezd besűrűsödni. A tortácskákat egyenletesen bevonjuk a csokimázzal. Gyümölcsökkel díszítjük.

Forrás: Dobos C. József, 1881.

38 megjegyzés:

  1. Ó, édes Istenem! Ez nagyon a gyengém, minden benne van, amiért odavagyok :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szépek, biztosan isteni finomak:)

    VálaszTörlés
  3. Fantasztikusan szépek, és finomak!

    VálaszTörlés
  4. Gyönyörűek lettek, jaj de megenném őket!:D

    VálaszTörlés
  5. Már tegnap a facebookon megcsodáltam. Alig vártam a receptet! Szuper. Nagyon guszta, úgy szeretnék egy kis darabocskát...:)

    VálaszTörlés
  6. Te aztán jól kimagyaráztad a csokievés előnyét! :DD A férjem a kólára szokta mondani, hogy tiszta gyógynövény kivonat! :) Persze a te érvelésed legalább igaz. Csodálatosan néznek ki, csak azt áruld el honnan a friss eper??? :))))

    VálaszTörlés
  7. Néha? Nem, viszonylag sűrűn vágyakozom csokis édességekre, csokira :-))

    Ez a sütemény az elkárhozás maga! Fantasztikus!

    VálaszTörlés
  8. Még jó, hogy távol van tőlem ez a csokis gyönyörűség! Nem tudnék ellenállni neki! Egyszerűen, fullextra! Jaj végem van...

    VálaszTörlés
  9. Aaaaaa, soha, teljesen ismeretlen az érzès...;)
    Gyönyörűek:)

    VálaszTörlés
  10. Az eper... honnan??? :) Nagyon gusztik a tortácskák :)

    VálaszTörlés
  11. Ahogy a fotódat nézem egyre jobban érzem hogy csokoládét kéne most gyorsan ennem! Nagyon guszta ! Azok az eprek csodásak!

    VálaszTörlés
  12. Én eddig nem éreztem, de hála neked, most érzem... :D Bár ha nagyon őszinte akarok magammal lenni, amíg megsül, addig ellennék az eperrel is. :)))))))))

    VálaszTörlés
  13. Gyönyörűek, és csak rájuk kell nézni, látszik, hogy mennyire finomak is! :)

    VálaszTörlés
  14. Apró sóhajtásokkal kísért sóvárgással nézem csupacsoki fotóidat, meg az epret!!!!!!!

    VálaszTörlés
  15. Jaj de örülök, akkor ezek szerint nem vagyok ezzel egyedül... ;DDD
    Köszi lányok!
    Az epret egy egyszerű kis zöldségboltban láttam meg a mi kis vidéki városunkban. Azt le sem merem írni, hogy milyen áron...
    Pont ezért csak ezt a pár szemet vettem. A gyerkőcök nagyon megörültek neki, és meglepő módon nagyon finom ízű. :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Már az első képen is nagyon tetszett, de a második fotón kettévágva még jobban a szívembe, ill. a pocakomba zártam (volna). Tömény csokoládénak tűnik! Az eper szemek is tényleg nagyon szépek.

      Törlés
  16. Többször említettem, nem vagyok csokis, de ez valami fenomenális, csúcs:) Itt mindig lehet epret venni, inkább én se írom le mennyiért:)

    VálaszTörlés
  17. Szépséges, már megint!
    A csokitól eddig sem ijedtem meg. Mikor magam alatt voltam, még ürügyem is volt a csokievésre:-) Hiába, szeretem. Még előnyei nélkül is:-)

    VálaszTörlés
  18. Bár nem vagyok csokirajongó, elismerem, ez gyönyörűséges és nagyon finom lehet. A család többi tagja biztosan pillanatok alatt tüntetné el!

    VálaszTörlés
  19. Ez nem hogy egyszerű csábítás,hanem kész kínzás. Kérek!!!

    VálaszTörlés
  20. Gyönyörűséges!!! jajjj, meghalok egy tortácskáért, már úgy kiéheztem egy ilyen finomságra.:) A csokoládé jótékony hatásáról a férjem éppen a napokban olvasott, na Ő ezt olyan komolyan vette, hogy azóta mind felfalta a magas kakaótartalmú csokoládékat.:(

    VálaszTörlés
  21. Csokoládés édességre??, szükségem nekem? ááá, soha! :DDD

    VálaszTörlés
  22. Muy delicioso y hermoso es una tentación,abrazos y abrazos.

    VálaszTörlés
  23. Petra-a kis csokoládé tortácskák valami fantasztikus látványok. Az eper bizony gyönyörüséges. Egy perfekt Valentin deszert!
    Nálunk is drága az eper a téli szezonban. Most a narancs van a szezonban nálunk, itt Floridában.

    A pogácsa szaggatóval formák nagyon praktikusak, én is szoktam kis tortácskákat késziteni...és pedig ez a mód egy profi készités, általában, de te igazán egy kimondott profi torta sütő vagy. A recept is fantasztikus:DDD

    VálaszTörlés
  24. Én például most vágyom, pont erre! :-) Csodásan néz ki és azok a kis mosolygós eprek a tetején... Imádom!

    VálaszTörlés
  25. Tökéletes küllemre, mert az ízére nem is merek gondolni :D persze, hogy nem vagy ezzel egyedül!

    VálaszTörlés
  26. Én minden nap úgy érzem, hogy valami nagyon csokisra vágyom. Éppen most is. Nagyon szeretnék egy ilyen gyönyörűséget!!

    VálaszTörlés
  27. Petra.... Tudod, ennyi gyönyörűséget még életemben nem láttam, mint Nálad! Csodás!:)

    VálaszTörlés
  28. Ezek a fotók! Jaj a fogyókúrámnak, ha csak rájuk nézek. :) De a receptet elteszem magamnak, előbb-utóbb sorra fog kerülni, mert egyszerűen kihagyhatatlan! Köszi!

    VálaszTörlés
  29. Isteni finom, és a fotók csodálatosak. Ez egy nagyon meg kívános csokoládés menyország,mert eperrel az:))

    VálaszTörlés
  30. Super tempting cake..
    first, time here love the clicks.

    Do visit my blog in spare time.
    Take care & happy blogging.
    Following you

    VálaszTörlés
  31. Petra,ezek gyönyörűek lettek,a fotók a torták tökéletes!

    VálaszTörlés