2012. január 8., vasárnap

Mandulával, mazsolával és szőlővel töltött pulykatekercs


Erre az ételre a zsűri határozottan a „továbbjutott” bélyegzőt nyomta. A legifjabb zsűritag, pedig Nagy Feró szállóigévé vált mondatával örvendeztetett meg: „Anya, tudod mi hiányzik belőle? Semmi!” Épp hogy csak nem énekel… A megjelenése viszont színpadra termett. Legalább erre az ici-picire itt nálam.
A szőlő nem éppen téli idénygyümölcs, de bátran lehet helyettesíteni mandarinnal, ananásszal vagy almával.

Felolvastam a gyerkőcnek, hogy mit írtam, erre levonta a következtetést: „Anya, akkor Én most híres lettem!”


Hozzávalók:
·        1 kg pulykamell
·        2 tojás
·        10 dkg szeletelt mandula
·        1 zsemle
·        1,5-2 dl tej
·        1 kis fürt szőlő (20-22 dkg)
·        1 kávéskanál szerecsendió
·       
·        8 dkg mazsola
·        10 dkg vaj

Elkészítése:
A megmosott pulykamellet nagy szeletekre vágtam, kicsit kiklopfoltam és sóztam. A zsemlét tejbe áztattam. A vajat habosra kevertem, és egyenként beledolgoztam a tojásokat. Hozzáadtam kinyomkodott zsemlét, sót és szerecsendiót, elkevertem, majd a mandulát, mazsolát és a szőlőszemeket is hozzákevertem.  Alufóliából a hússzeleteknek megfelelő méretű darabokat vágtam. Minden hússzeletet egy-egy alufóliára terítettem, a közepükre tölteléket halmoztam, majd, mint a palacsintát feltekertem. Végül alufóliába csomagoltam, és hengerformára igazítottam. A tekercseket tepsibe rendeztem, alá 1 dl vizet öntöttem. 190 fokos sütőben lefedve 1 órát pároltam, majd a fóliát eltávolítva fedő nélkül még 20-25 percig sütöttem. Tálaláskor ferdén felszeleteltem és burgonyapürével kínáltam.

Forrás: Czifray,1829.

31 megjegyzés:

  1. Csodálatos, mint mindig! Olyan gusztán tálalsz, hogy kész vagyok tőle! Mondjuk ilyen finom és különleges ételt nem is lehet máshogy...! :o))

    VálaszTörlés
  2. Fantasztikusat alkottál mint mindig, s persze igen finomat, gratulálok.

    VálaszTörlés
  3. A "krumpli -hús " kategória díjnyertese lehetne. A gyümölcs és a pulyka pedig remek páros:)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon guszta, csak is finom lehet.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szép lett!

    VálaszTörlés
  6. Csak 'továbbjutott'??? Csurog a nyálam már megint!!

    VálaszTörlés
  7. Nagyon finom lehet ez a guszta és különleges hús a pürével!Az ifjú zsüritagnak üzenem hogy most már híres, mivel továbbjutatta az ügyes anyukája finom főztjét!

    VálaszTörlés
  8. Hogy te már megint micsoda gyönyörűséget hoztál! :))

    VálaszTörlés
  9. Mindig örülök, ha pulykamelles receptet hozol, mert azt én is eszem. :-) Annyira guszta, és a válasz, igen, celeb lett. :-)

    VálaszTörlés
  10. Ez maga a szimfónia, tényleg tökéletes, nem hiányzik belőle semmi:) A tálalásod csodás, mint mindig:)

    VálaszTörlés
  11. Ez nagyon fincsi lehet, imádom a töltött husikat :)

    VálaszTörlés
  12. Finom étel, igényes tálalás, nálam nyert!

    VálaszTörlés
  13. A családtagok dicsérete esik a legjobban az biztos, de csodás is ez az étel, nem is beszélve a tálalásról:)

    VálaszTörlés
  14. Mindig elgondolkodom, amikor a receptjeidet nézegetem, hogy milyen finomságokat készítesz mindig...! ...és olyan gyönyörűek a képeid!! :)

    VálaszTörlés
  15. Az én agyam már annyira sütire kódolt, hogy a recept nevét olvasva arra számítottam:-) De nem csalódás, nagyon guszta! Férjem szerint amúgy is a legfinomabb süti a rántott hús:-)

    VálaszTörlés
  16. Gyönyörűen tálaltad, és ez a mazsolás-szőlős töltelék nagyon fincsi lehet! :)

    VálaszTörlés
  17. Tényleg gyönyörű, és biztosan nagyon finom is! Fantasztikusan tudod tálalni az ételeket!!
    Aranyos a híres kis Gyerkőcöd :D!!

    VálaszTörlés
  18. A tálalás már megint csak nagyon gusztára sikeredet! A Gyerkőcöd "beszólását" pedig jó volt olvasni! Aranyos lehetett :)

    VálaszTörlés
  19. Nagyon-nagyon finom, és olyan gusztán tálaltad. Minden gyümölcsös húst szeretünk, és ez a szőlővel mennyei lehetett. Gratulálok a kis sztárpalántához!!!:)

    VálaszTörlés
  20. Igazán mondom én nagyon szeretem az ilyen módos különleges tölteléket, pláne egy finom pulykamell tekercsben! Gratulálok...szivesen elfogadnám ebédre:DDD

    VálaszTörlés
  21. Megint csodálatsat alkottál, nagyon finom lehetett!

    VálaszTörlés
  22. Nagyon guszta és a tálalás tényleg tökéletes!:)

    VálaszTörlés
  23. Még egy pazar ételkompozíció! Neked végtelen a fantáziád a tálalás terén! Isteni lehet, nagy a kísértés, hogy meglátogassalak! :)

    VálaszTörlés
  24. Fenséges egy fogás! Nagyon kívánatos! Offf!!!

    VálaszTörlés
  25. Me encanta el pavo relleno luce hermoso,abrazos y abrazos.

    VálaszTörlés
  26. Petra, nagyon szép és ínycsiklandozó!:)
    Megérdemel minden leget, mint az összes ételed!

    VálaszTörlés
  27. Petra, én most kivételesen nem az ételt dícsérem, bár az sem lehetett rossz, de a gyereked egy édes tündér kis manó, ekkora dumával, tudod én is így gondoltam a netre amikor tanultam annak idején ennek az egésznek a kezelését, meg a blogom indulásakor, amikor feltettem egy-egy ételt, valósággal szívdobogásom volt, hogy ezt mindenki láthatja aki oda kattint, el sem tudtam képzelni eleinte, hogy ez hogy is van, a gyerekek ösztönösen is rátapintanak a lényegre, nagyon édesek:-))))
    Irigylem a családodat azért a sok finom bonbonért amit készítesz és ők meg meózhatják, mert csodaszépek és egész biztosan csodafinomak is:-))))

    VálaszTörlés
  28. Az ételkompozíció es a fotok nagyon gyönyörűek sikerultek!
    Udvözlettel,
    Judit es Corina

    VálaszTörlés
  29. Köszönöm mindenkinek a kedves hozzászólásokat!

    Anikó: Köszi. Nagyon büszke vagyok a rá és a nővérére is! Tényleg hatalmas dumája van, és hatalmas fantáziája. Ráadásul, most már mindketten szakácsok akarnak lenni... :DDDD

    VálaszTörlés