2012. január 3., kedd

Kukoricaleves


Sohasem főztem még kukoricából levest ezelőtt. Talán nem is terveztem volna be soha, ha nem látom meg a kukoricakonzerveket a spájzban. Mint a szemem színéhez a sportkocsit, keresgéltem a receptet az alapanyaghoz. Keresgéltem és találtam. Jelentem felkerült a repertoárba.


Hozzávalók:
·        2 doboz konzerv csemegekukorica
·        1 szál sárgarépa
·        1 szál petrezselyemgyökér
·        1 fej vöröshagyma
·        só, bors
·        1 kis doboz tejföl
·        olívaolaj
·        10 dkg mandulaszelet

Elkészítése:
A konzerv kukoricáról leöntöttem a levét. A zöldségeket megtisztítottam, felkarikáztam. 1,5-2 x mennyiségű vízben, sóval és borssal fűszerezve mindent puhára főztem. Rúdmixerrel pépesítettem, majd szitán átszűrtem. Ez a munka pepecselős része, de a leves csak így lesz krémes, a kukoricaszemek héját el kell távolítani. A leszűrt levesbe 1 kisdobozos tejfölt kevertem és még egyszer felforraltam. Kevés olívaolajon a mandulaszeleteket folyamatosan keverve, sóval és borssal fűszerezve, pár perc alatt megpirítottam. A levest forrón, pirított mandulával szórva tálaltan.

Forrás: Dobos C. József, 1881.

27 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik Petra,gyorsan elkészíthető,és biztos nagyon finom is,gyönyörű a tálalásod!

    VálaszTörlés
  2. Szívesen megkóstolnám,imádom a kukoricás dolgokat!
    Erről jutott eszembe,Nagyanyámék tollfosztója,mindig főtt kukorica volt főzve,jó cukrosan,hogy szerettük.

    VálaszTörlés
  3. Én is régen készülök már,kukoricalevest készíteni,csak még nem találtam megfelelő receptet.
    A tiéd nagyon tetszik!!... Elvihetem?

    VálaszTörlés
  4. Hááát, még soha nem ettem kukoricalevest, és első hallásra furcsán néztem, de amikor elolvastam a receptet, akkor már el tudtam képzelni az ízét, és őszintén írom (nem csak illendőségből), hogy megtetszett! Különben is kukorica imádó vagyok (akár nyáron főtt kukorica terén, akár konzerv kukorica terén:)). Ráadásul nem tűnik bonyolultnak (bár a szitán lévő átszűrés tényleg macerás, de végül is nem vészes munkamenet:)).

    VálaszTörlés
  5. Nálunk az egyik kedvenc a kukoricaleves, én is a blogirás kezdete után készitettem először, azóta a kedvencünk. Igaz én picit másképpen készitem. Itt megnézheted:http://makacskakonyhaja.blogspot.com/2011/04/kukoricaleves.html

    VálaszTörlés
  6. Hallottam már róla, biztos ízletes krémleves. Talán a gyerekek megennék, de párom biztos nem. Én szeretném! Elvittem a receptet, köszi!

    VálaszTörlés
  7. Nagyon guszta!!! Többször csináltam már kukoricalevest, de más recept alapján. Kifogom a Te receptedet is próbálni.

    VálaszTörlés
  8. Nagyon fincsi, mi nagyon szeretnénk:) Kipróbálom majd, mégha pepecselős is.

    VálaszTörlés
  9. Nagyon finom lehet! Én is ismerek egy kukoricalevest, csak abban kockára vágott csirkemell, egész kukorica és sok-sok curry van. Ja és tejszín természetesen, hogy krémes legyen. De isteni! A te változatod is tetszik.:)

    VálaszTörlés
  10. Még eddig nem hallottam erről a levesről! Guszta! Mivel a kukoricát nagyon szeretem és a sok finom zöldség íze egy tányérban ezért biztosan nagyon finom lehet!

    VálaszTörlés
  11. Egyszerű és nagyszerű ez a leves. Én egyébként is nagy krémleves-rajongó vagyok, úgyhogy ezt a levest mindenképpen el fogom készíteni.
    Utólag is boldog új évet kívánok Neked!

    VálaszTörlés
  12. Mesélj, milyen színű sportkocsira vadászol? :-)))

    Anno kolbász chipset sütöttem hozzá levesbetétként, ízlett! Szerintem műsorra teszem ezt a zöldséges-mandulás verziót is!

    VálaszTörlés
  13. Wooow..me encantan las sopas siempre las tomo en tdo tiempo y ésta de maiz es estupenda, que tenga un año nuevo de felicidad,abrazos y abrazos.

    VálaszTörlés
  14. Nagyon guszta, nyelek nagyokat a képet látva! Boldog Új Évet! :)

    VálaszTörlés
  15. Pont ilyen levesekre van most szükségünk a nagy evések levezetésére! Még sosem ettem ilyet, mentem is! :)

    VálaszTörlés
  16. Guszta és finom a kukorica levesed, én inkább friss, vagy fagyasztott kukoricábol főzöm az én levesemet...habár hasonló a tiédhez. Most minél több leveseket eszek a diétámon!

    VálaszTörlés
  17. Buèk Nektek Petra! Az a sportkocsi engem is érdekelne...:)
    Nàlam is kèszül időnként, fagyasztott kukoricàbòl, tejszínnel, szeretjük:)

    VálaszTörlés
  18. Nagyon különleges és finom lehet ez a leves, még sosem ettem ilyet, és nem is hallottam róla. Szívesen megkóstolnám!

    VálaszTörlés
  19. Finom lehet, főleg, hogy a kukoricaszemek héja ki van szűrve!

    VálaszTörlés
  20. Kíváncsian jöttem Hozzád, milyen is lesz a kukoricaleves. Elnyerte a tetszésemet:-) Mostanában jöhet is.

    VálaszTörlés
  21. Ditta, Anazar Rozi, Mónika, Gabriella, Kati, Kriszta, Gizi, Trollanyu, Éva, Iceflower, Rosita, Hannka, Barbi, Elisabeth, Katalin, Mária, Gerdi: Köszönöm szépen! Bátran ajánlom. A pepecs része sem vesz igénybe túl sok időt, és finom. A fűszerezéssel lehet még egy kicsit játszani, talán egy kis szerecsendió még jó lenne bele.

    Tejszínhab, a tiéd is remekül hangzik!

    Viki, Vivi: Köszi. A barna szememhez egyértelműen piros... ;DDDD

    VálaszTörlés
  22. Még én sem ettem ilyet, de már szemeztem vele. Na akkor mentem és próbálom! Ha meg már itt vagyok, akkor itt az ideje, hogy boldog új évet kívánjak Neked és a családodnak!

    VálaszTörlés
  23. Petra, soha jobbkor nem jöhettél volna ezzel a recepttel:) Ilyeneket kíván az ember így az ünnepi evészetek után!:)
    Csodás a felvételed is!

    Nem tudom, kívántam-e már Boldog Új Esztendőt, de a jókívánságból sosem elég, ha már mégis megtettem volna:)

    VálaszTörlés
  24. Mondtam már, hogy BÚÉK? Azt hiszem, nem...tehát: BÚÉK! :)

    Én már ettem kukoricalevest, az nem hagyott bennem maradandó élményt, de most felcsigáztál. Minden esetre öt perce azon agyalok, hogy vajon milyen színű sportkocsi menne a szememhez? :DDDDD

    VálaszTörlés
  25. Na, erre még az uram is vevő lenne, mindenképp kipróbálom, majd beszámolok! :-)

    VálaszTörlés
  26. Panna, Roza: Köszi, ajánlom. :)

    Csipet: Fontos is ez a kérdés! Ugye, hogy ugye? :DDDD

    Kata: O.K. :)

    VálaszTörlés