2011. november 5., szombat

Az elsők

Már most szólok, hogy aki tökéletes bonbonokat szeretne látni ne nálam nézelődjön. Ezek itt az első önállóan elkészített bonbonjaim. A légbuborékok eltávolítása nem sikerült úgy, mint szerettem volna, de tudom, hogy hol volt a hiba, ezért remélem a következőknél már szebb lesz a látvány.
Meglepetés ajándékként készültek Flórának, akit én húztam Éva virtuális karácsonyi játékkalapjából. Igaz, messze még karácsony, de mivel egy kis fordulat következet be az életemben (munka terén), tartottam tőle, hogy később nem lesz időm az ígéretemet teljesíteni. Flóra tegnap jelzett, hogy megkapta őket és nagyon ízlettek neki. A projekt happy end-del zárult, így ma már leleplezhetem az alkotásaimat.

A csokoládé temperálásáról nem fogok külön írni, mert Vivinél aprólékosan és jól követhetően meg lehet találni.

Narancsos csokoládés bonbon, mogyoró krokanttal


Hozzávalók:
·        125 g 70%-os étcsokoládé
·        2 g porított kakaóvaj

·        10 dkg narancsos étcsokoládé 70 %-os kakaótartalommal
·        0,8 dl tejszín (állati!)
·        1 teáskanál rum
·        2-3 teáskanál mogyorókrokant

Elkészítése:
A tejszínt felforraltam és az apróra tört narancsos csokoládéra öntöttem. Addig kevertem, míg a csokoládé elolvadt és a ganache teljesen egyneművé vált. Hozzákevertem a rumot és hűlni hagytam.
A bonbonformát hajszárítóval kissé átmelegítettem. Az étcsokoládét temperáltam és a bonbonformába öntöttem. Habkártya segítségével azonnal lehúztam és a konyhapulthoz óvatosan, de alaposan ütögetve eltávolítottam a buborékokat. (Már amennyit sikerült.)
1-2 perc után a formából a tálba visszacsurgattam a csokoládét. Ennyi idő alatt a csokoládé egy része megszilárdul, és vékony burkot képez a bonbonforma mélyedéséiben. Habkártyával ismét lehúztam, majd pár percre hűtőbe tettem.
Amikor megszilárdult, mogyorókrokantból csipetnyit szórtam minden csokihüvelybe, és a kihűlt ganache-t rátöltöttem. (Kiskanállal is lehet, én nyomózsákot használtam.) Fél órára hűtőbe tettem.
A csokoládét ismét temperáltam és lezártam a bonbonokat.


Vaníliás fehércsokoládés bonbon, aszalt körtével



Hozzávalók:
·        125 g 70%-os étcsokoládé
·        2 g porított kakaóvaj

·        10 dkg fehércsokoládé
·        0,6 dl tejszín (állati!)
·        ½ vaníliarúd kikapart magjai
·        3-5 dkg apró kockákra vágott aszalt körte

Elkészítése:
A tejszínt a vaníliával felforraltam és az apróra tört fehércsokoládéra öntöttem. Addig kevertem, míg a csokoládé elolvadt és a ganache teljesen egyneművé vált. Hűlni hagytam.
A bonbonformát hajszárítóval kissé átmelegítettem. Az étcsokoládét temperáltam és a bonbonformába öntöttem. Habkártya segítségével azonnal lehúztam és a konyhapulthoz óvatosan, de alaposan ütögetve eltávolítottam a buborékokat.
1-2 perc után a formából a tálba visszacsurgattam a csokoládét, és habkártyával ismét lehúztam. 10 percre hűtőbe tettem.
Amikor megszilárdult, aszalt körtekockákat szórtam minden csokihüvelybe, és a kihűlt ganache-t rátöltöttem. Fél órára hűtőbe tettem.
A csokoládét ismét temperáltam és lezártam a bonbonokat.

27 megjegyzés:

  1. Nagyon szép ajándékot kapott tőled Flóra! Hol van légbuborék??? Nem láááátom!! Irigyellek! :) Szép hétvégét!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szépek lettek!Még,hogy nem tökéletesek!:)Dehogynem,sőt!

    VálaszTörlés
  3. Ne hülyülj már, ezek mesések lettek! Tökéletesek!!!

    No és az ízkombinációk... Igazán nehéz lenne választani!

    VálaszTörlés
  4. Jujj. de vártam már!!! Tök jók ezek a formák! A bonbonok nagyon szépek!!! És mennyire finomak lehetnek, mindkettő nagyon jól hangzik. Flóra nagyon szerencsés. :-)

    VálaszTörlés
  5. Szerintem is gyönyörűek lettek, csak ne szerénykedj, látom már meg van nálatok mindenki karácsonyi ajándéka, csak az ízkombinációt kell személyre szabni, és hogy fognak örülni:-))))
    Most a férjem gépén írok neked, ami sokkal gyorsabb, mert neki szuper gépe van és gyors, de így is egy kicsit várni kell, de összehasonlíthatatlanul kevesebbet mint az enyémnél /nálam több mint fél óra szöszölés van/, jakérem én az uraságtól/gyerekektől levetettel dolgozom, mondván "bloggerkedni, újságokat olvasni, vagy egyebeket böngészni ez is jó", bár ígéretet kaptam egy professzionálisabb felszerelésre, csak ahogy mondani szokták, nehogy addig fél lábon állva várjam ki. Igy vagyok a mobiltelefonnal is, mármint az is valamelyik családtagomé volt.
    Na azért nincs semmi bajom, nem panasz képpen írtam, csak valamiért a te blogodra nem akar mozdulni az én gépem, érdekes a többiekénél ez nincs így, ki érti ezt????

    VálaszTörlés
  6. Petra, ne szerénykedjél, a bonbonjaid csodálatosak!:) Bár én tudnék ilyen szépségeseket gyártani...:)

    VálaszTörlés
  7. Még hogy ez nem tökéletes! Örülnék ha én tudnék ilyet! :)

    VálaszTörlés
  8. Szerintem nagyon szépek lettek, és isteni finomak, ezt tanúsítani tudom! :)))

    VálaszTörlés
  9. Szeretnék én ilyen "tökéletlen" bonbonokat készíteni, de kapnék is szívesen! Szerintem nagyon szépek lettek, az ízük pedig... hm, mennyei lehet! :)))

    VálaszTörlés
  10. Ne szerénykedj fantasztikusan szépek lettek a bonbonjaid. Sokan örülnénk, ha ilyen szépségeket tudnánk gyártani.

    VálaszTörlés
  11. Fantasztikusak lettek, nekem tlejsen tökéletesenk tűnnek:) Nagyon ügyesek vagytok Katával karöltve, szuper bonbonok:) Egy ilyen ajándéknak én is nagyon örülnék:)

    VálaszTörlés
  12. Csodaszépek lettek, én is tervezem, hogy beszerzek egy praliné formát :)

    VálaszTörlés
  13. Úgy gondolom,fogok nálad nézelődni mert a bonbonok tökéletesen gyönyörűek!!!

    VálaszTörlés
  14. Szèpségesek lettek Petra!! Gratula;)))) Na, hogy làtod készül majd még?
    A szilikonformàkkal kicsit màshogy kell dolgozni, mint a polikarboval. Nem kell melegíteni, picit tovâbb kell hagyni benne a csokit és a légbubit úgy tudod kiütögetni, h egy deszkára teszed és a deszkát ütögeted a munkalaphoz.

    VálaszTörlés
  15. Csodás bonbonokat készítettél.
    Látom már magam előtt a többit is, mert ez addiktív, innét nem lehet megállni:-))

    VálaszTörlés
  16. Hú, nagyon szépek lettek! Bármelyik bonbonos blogon simán elmenne!!!

    VálaszTörlés
  17. Ezek a bonbonok tökéletesek! Látványnak sem semmi, az ízük pedig...csak nyelek nagyokat:-)

    VálaszTörlés
  18. Barbi, Kriszta, Viki, Roza, Tejszínhab, Flóra, Hankka, Rita, Trollanyu, Zsu, Mónika, Judit, Gerdi: Nagyon szépen köszönöm a kedves hozzászólásokat!

    Kata: Köszi! A tieid is szuperek! Ízben inkább a klasszikus vonalhoz nyúltam, mert nálunk ez jön be.

    Anikó:Köszönöm szépen, nagyon kedves vagy. A gépek egyéniségek tudnak lenni időnként...

    Vivi: Köszi. Képzeld már készen is vannak a következők. A szilikon formánál én is így emlékeztem, hogy nincs szükség melegítésre, de mégiscsak hidegnek bizonyultak. Hiába ütögettem ki a bubikat, olyan módon, ahogy írod, túl gyorsan szilárdult a csoki. A mainál kicsit rámelegítettem, és így már jól működött.

    Gesztenye: Köszönöm szépen. Így van, megfertőződtem. :)

    VálaszTörlés
  19. Nagyon szépek lettek! Miért nem vagy megelégedve a műveddel? Gyakoroljad csak többször és amit nem találsz jónak szívesen bevállalom megsemmisítem Neked!:-))

    VálaszTörlés
  20. Szerény vagy mint mindig! tökéletesek lettek!

    VálaszTörlés
  21. Tényleg Petra, ne szerénykedj, ezek a bonbonok szuperek! Én még a gondolatig sem jutok el, hogy bon-bont készítsek :D, pedig szeretem nagyon, de inkább megveszem.
    A kézműves dolgok pedig csodásak!!! Legyen az sajt vagy bon-bon. Gratulálok!

    VálaszTörlés
  22. Gyönyörű bonbonokat készítettél Petra! És elsőre ilyen szépek lettek, egy őstehetség vagy!
    :)

    VálaszTörlés
  23. Igen, a buborékok tényleg észrevehetők, de nagyon jó, hogy pontosan tudod, javítani kell, és fogsz is! Mert ez a fejlődés kulcsa. Másrészt azért remélem meg is dicsérted magad, mert ami szép az szép, buborék ide vagy oda.)) Én a temperálásnál már feladnám, mert azért ezekhez a kis secperc alatt elpusztított édikhez meglehetős türelem és odafigyelés kell. Gratula!))

    VálaszTörlés
  24. Hat ez igen...minden elismeresem....en is orulnek egy ilyen ajandeknak. En meg csak neki se mernek fogni az elkeszitesenek!.:) Gratulalok!

    VálaszTörlés
  25. Tegnap én is beszereztem 2 praliné formát is, most már csak megint bátorságot kellene gyűjtenem :)) Ja és ügyes vagy Te, nem kell izgulnod, szépek lettek a bonbonjaid is :))

    VálaszTörlés
  26. Hűűűűű, de klasszak! :) Én is nagy bonbon-lázban égek. Még nyáron megvettem az első formámat, azóta rendszeresen készülnek benne finomságok. Most újabb 2 formával bővítettem a repertoáromat!

    VálaszTörlés