2011. november 9., szerda

Sódarszelet czigányosan


A vasárnapi „parasztreggeli” sódarból, azaz füstölt sonkából készült. Mit meg nem tesz az ember a férje kedvéért? No meg a bókokért.


Hozzávalók:
·        6 szelet nyers füstölt sonka
·        2 evőkanál zsemlemorzsa
·        1 teáskanál ecet
·        2 dl húsleves
·        1 csokor petrezselyemzöld
·        bors

Elkészítése:
A sonkaszeleteket teflonserpenyőben, kevés zsiradékban, közepes tűzön pirosra sütöttem, és tálra szedtem.  A megmaradt zsírban 2 evőkanál zsemlemorzsát pirítottam. Felöntöttem az ecettel és a húslével. Hirtelen besűrűsödik, ilyenkor lehet hozzá még vizet adagolni, amíg a megfelelő sűrűséget eléri. Hozzáadtam a borsot és az apróra vágott petrezselymet Pár percig főztem, majd forrón a szeletekre öntöttem és tálaltam.

Forrás: Dobos C. József, 1881.

24 megjegyzés:

  1. Házi füstölt sonkát én is szoktam sütni, de ilyen zsemlyemorzsás szószt még sosem készítettem! Finom lehet nagyon........én is ki fogom próbálni.

    VálaszTörlés
  2. Ez valami különlegesség megint, olyan fejedelmi reggelitek volt! Nagyon guszta , férjurad remélem kellően megdícsért ?:-))

    VálaszTörlés
  3. Hát a férjed biztos csak bókolt egész nap:) Nagyon érdekes ez a zsemlemorzsás szósz, még nem láttam ilyet. Nagyon különleges:)

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm szépen. A férjem reggel futott, ezért kapta jutalmul. ;)))
    A zsemlemorzsából készült szósszal én is most találkoztam először, de finom volt.

    VálaszTörlés
  5. Parasztreggelit én is sűrűn készítek, de a szószról most hallok először! Nagyon jól hangzik.
    Le a kalappal reggel futni, nagy akaraterőre vall! :) Te pedig megérdemled a bókokat! Mindig! :))

    VálaszTörlés
  6. Nagyon finom reggeli!!! Nálunk is nagyon menő volt egy időben a sült sonka, de ilyen mártás nélkül. Szívesen megkóstolnám, csak sajnos nincs hozzá sonka.:)

    VálaszTörlés
  7. Huhh, micsoda pasis, izmos kis reggeli! :)

    VálaszTörlés
  8. Petra!Mennyei reggelitek volt!A szósz még én sem ismertem, de ki fogom próbálni, mert sonka van itthon.

    VálaszTörlés
  9. Elit egy "paraszti réteg" él felétek!:DD

    VálaszTörlés
  10. Nagyon guszta, a bókok biztos nem maradtak el :)

    VálaszTörlés
  11. Nagyon mutatós, és biztosan finom is!! Ez a szósz a kenyér kiváltására került rá??

    VálaszTörlés
  12. Szerencsés a férjed,hogy ilyen ügyes és házias kis felesége van!

    VálaszTörlés
  13. Ügyes és ötletes és guszta! Én kenyérrel vagy zsemlével tálaltam volna, ha egyáltalán megsütöttem volna a sonkát :)

    VálaszTörlés
  14. Nagyon guszta! :) Csatlakozom a többiekhez, "parasztosan" a házi sonka nálunk is maximum megsül... :D

    VálaszTörlés
  15. Én sem hallottam erről de nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  16. Nagyon guszta! A férjednek meg igazán királyi dolga van :D Nincs is jobb egy sütni-főzni imádó asszonykánál ;)

    VálaszTörlés
  17. Köszönöm szépen mindenkinek.
    Mária: Evett hozzá kenyeret is. De jó ötlet kenyér nélkül sok szósszal és zöldséggel. :)

    VálaszTörlés
  18. Még jó, hogy már elkeltél, mert az uram biztos lecsapna Rád! :-)

    VálaszTörlés
  19. Kata: :DDDDDDD Bizony, rólam már lecsúszott. De szerintem veled roppant szerencsés ember!

    VálaszTörlés
  20. Ez igen!, mint mindig! Éhes lettem, mint mindig... :)))

    VálaszTörlés
  21. Izgalmasan hangzik! És nagyon csábító! A képid, én nem tudom, hogy csinálod, de árad róluk a nyugalom...

    VálaszTörlés
  22. Petra-ilyen finom reggelit csak elképzelhetem, és álmodozhatom, mert nálunk itt nem készit senki sem!
    Nagyon guszta, és a fotó, meg a tálalás is fantasztikus!

    VálaszTörlés
  23. Köszönöm szépen lányok!
    Kriszta: Tényleg így látod? Örülök. Pedig van, hogy pánik hangulatban fotózok. :)

    VálaszTörlés