2011. november 25., péntek

Pulyka brioche


Ma ezt a finom húsos-mandulás felfújtat hoztam. Mindenképpen valamilyen mártással –például kapri-, hollandi-, vagy provencei mártással- ajánlom, mert önmagában egy kicsit száraz.


Hozzávalók (4 felfújtformához):
·        25 dkg pulykamell
·        1 zsemle
·        2-3 dl tej
·        8 dkg mandulaszelet
·        só, szerecsendió
·        liszt
·        olívaolaj
·        3 tojás + 1 tojás a kenéshez
·        2 dkg vaj a forma kikenéséhez

Elkészítése:
A zsemlét tejbe áztattam. A pulykamellből 8 kisebb szeletet vágtam, és olívaolajon mindkét oldalát elősütöttem. A hús többi részét apró kockákra vágtam, olívaolajon pirítottam, sóval és szerecsendióval fűszereztem.  Hozzáadtam a mandulaszeleteket és 1 -2 percig tovább pirítottam. 1 evőkanál liszttel szórtam, pár keverés után 1 dl tejjel öntöttem fel, és sűrűre főztem. Langyosra hűtöttem.
A sütőformák belsejét vajjal kikentem. A kinyomkodott zsemlét és a tojások sárgáját a húsos alaphoz dolgoztam. A tojásfehérjét egy csipet sóval keményre vertem és laza, de határozott mozdulatokkal belekevertem. (Vigyázni kell, hogy ne törjön össze.) A masszát a formákba simítottam. Egyenesre húztam, és a formák szélét belülről az ujjammal körbehúztam. (Ez a mozdulat azért szükséges, hogy sütés közben fel tudjon emelkedni.)
A massza tetejére helyeztem a hússzeleteket, mandulát és tojással kentem. Előmelegített sütőben 180 fokon 20-05 perc alatt készült el. Ízlés szerinti mártással ajánlom tálalni.

Forrás: Dobos C. József, 1881.

20 megjegyzés:

  1. De guszták lettek! Mártással vagy mártás nélkül, szívesen elfogadnék egyet! :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon ötletes és gusztusos.

    VálaszTörlés
  3. De jól néznek ki!
    Eddig még csak édes felfújtat sütöttem, de lassan ki kellene próbálni valami ilyesmit is.
    El is viszem a receptet! Köszi!

    VálaszTörlés
  4. Szépségesek! Remek étel lehet, nekem is mártással lenne szimpatikus! :)

    VálaszTörlés
  5. Én is elfogadnék, megkóstolnám, még semmilyen felfújtat sem sütöttem. :)

    VálaszTörlés
  6. Remekül néz ki, igazán guszta

    VálaszTörlés
  7. Érdekes recept, nagyon tetszik!

    VálaszTörlés
  8. Nagyon különleges, guszta, és elegáns étel! Eltudom képzelni mennyire finom lehet bármelyik mártással!

    VálaszTörlés
  9. Nagyon tetszik, ez szuper! Alternatív pulykás receptnek karácsonyra is el tudnám képzelni. :)

    VálaszTörlés
  10. Soha nem készítettem még felfújtat,de még enni sem ettem.
    nagyon jól néz ki:))

    VálaszTörlés
  11. Tényleg nagyon szép, és biztos finom is :)!!

    VálaszTörlés
  12. Nagyon guszta!!! Szuper ötleteid vannak, nagyon finom lehetett. Én mártás nélkül is bevállalnám.:))

    VálaszTörlés
  13. De szépek! S csak a tojásfehérjétől nőnek így fel?

    VálaszTörlés
  14. Petra, csúcs vagy! Végre pulykás receptek! :-)

    VálaszTörlés
  15. Szerintem is csúcs, nagyon szépek:) Az ünnepi asztalon is ott a helyük, finom mártással, ahogy mondtad:)

    VálaszTörlés
  16. Köszönöm szépen mindenkinek!
    Gerdi: Igen, csak a tojásfehérjétől. :)

    VálaszTörlés
  17. Erről lemaradtam! Pedig isteni, viszem is mert még hasonlót sem sütöttem!! :D Szuper vagy!

    VálaszTörlés