2011. november 26., szombat

Tisza-féle csokoládé bonbon

Ha valaki nem jártas a csokoládé temperálásában, vagy nincs türelme a bonbonkészítés aprólékos fázisaival bíbelődni, de mégis saját készítésű édességgel szeretné karácsonykor meglepni a szeretteit, neki ajánlom ezt a klasszikus alapreceptet. Nagyon változatosan variálható. Az alap ganache-t nem csak kakaóporba, hanem gyakorlatilag bármibe (darált mandulába, dióba, chilibe stb.) lehet forgatni, így minden golyó más ízhatású lesz. A ganache-t is készülhet akár ízesített csokoládéból (pl. jó minőségű narancsos, málnás étcsokoládé) vagy különféle fűszerekkel. Ráadásul rendkívül gyorsan megvan, akár az utolsó pillanatokban is elkészíthető.


Hozzávalók:
·        10 dkg 70 % étcsokoládé
·        0,8 dl tejszín (állati!)
·        ½ rúd vanília kikapart magjai
·        1 teáskanál rum
·        holland kakaópor

Elkészítése:
A tejszínt felforraltam a vaníliamagokkal és az apróra tört étcsokoládéra öntöttem. Addig kevertem, míg a csokoládé elolvadt és a ganache teljesen egyneművé vált. Hozzákevertem a rumot és hűtőbe tettem. Amikor megfelelő lett az állaga, (formálásra alkalmas, gyurmaszerű) apró golyókat formáztam belőle, a kakaóporba forgattam és papír-kapszlikba tettem. Hűtőben tárolandó. Lezárt dobozban 1 hétig őrzi meg a szavatosságát, viszont ajándékozás előtt csak 1-2 nappal célszerű elkészíteni, mert akkor a legfinomabb!

Forrás: Patay: A Tisza-család szakácskönyve

24 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki ! Én is kinéztem már egy hasonlót, csak régebben mikor csináltam hamis marcipánost és kakaóporba hömpörgettem meg annyira nem ízlett mert keserű volt ! Arra gondoltam hogy csokireszelékbe fogom forgatni!

    VálaszTörlés
  2. Csak ámulok, hogy belejöttél ebbe a bonbon készítésbe és micsoda klassz, ötletes darabokat készítesz, az összes nagyon guszta és ahogy nézegetem csak nyelek és nyelek...nagyon finomak lehetnek:-)))))Valóban nem tűnik bonyolultnak és nehéznek, lehet kipróbálom, mert őrületesen édesszájú vagyok és a világ összes minőségi édességét, csokiját megenném szívesen:-)))))

    VálaszTörlés
  3. Nagyon klassz ajándékötlet!

    VálaszTörlés
  4. Gyönyörű lett a kép! Nagyon jó ötletet adtál, ízesített csokival el is fogom készíteni, gasztroajándékként kitűnő! :)))

    VálaszTörlés
  5. Hű, de fincsi! Hasonló ajándékot én is tervezek, majd megmutatom a blogon ;)

    VálaszTörlés
  6. Nekem még mindig ezek a legpraktikusabbak.
    Nagyon mutatósak és látom a karácsonyi hangulat gyűrűzik tovább! :)))
    A bonbon formákat még nem próbáltam ki időhiány miatt, és félek kudarc lesz, maghőmérő nélkül, de azért teszek egy kísérletet! Te mire figyelnél a helyemben, hőmérő nélkül? Tudsz tanácsot adni?
    Azért Gesztenyét vagy Emőkét is megkérdezem majd. :)

    VálaszTörlés
  7. Jujj, ezt most nagyon megkívántam! Finom lehet! :)

    VálaszTörlés
  8. Megint gyönyörűek a bonbonjaid, mint mindig.
    Köszönöm a névnapi gratulációt!

    VálaszTörlés
  9. Aranyosak a bonbonkák,ilyet én szoktam készíteni:))

    VálaszTörlés
  10. NAgyon klassz lett:-))
    Azért én azt tanácsolom, hogy a tejszínt tartalmazó bonbonokat, főleg az ilyet, ami nincs csokiburokban, 1 hétnél tovább ne tartsuk, biztos, ami biztos:-))
    Csodás a kép:-)

    VálaszTörlés
  11. Barbi!
    Ha megkóstolod az olvasztott csokit és úgy érzed, hogy nem meleg, csak éppen langyos, akkor jó. Nem szabad jobban melegíteni. Sajna kicsit csalósabb az érzékszervünk, mint a hőmérő. Amikor én még nem hőmérőztem, akkor úgy gondoltam, hogy jó a csoki, de most hogy mérem, tudom, hogy meleg volt:-))
    Ne félj tőle, nem kell rögtön az egész formát megtölteni, próbáld ki kevesebbel:-)

    VálaszTörlés
  12. Petra, én még mindig csak ámulok és bámulok!:)

    VálaszTörlés
  13. Köszönöm szépen mindenkinak!

    Barbi: Gesztenye már meg is adta a választ. Ehhez én sem tudnék mit hozzátenni.
    Bátran kísérletezz, mert abból is nagyon sokat tanul az ember, és egyre jobban fog sikerülni! :)

    Gesztenye: Köszönöm, már módosítottam is 1 hétre az eltarthatóságot! :)

    VálaszTörlés
  14. Nagyon guszta! Jó a tipp, mert én sem vagyok gyakorlott csoki készítő, bár már kedvet kaptam rá! A Karácsonyi hangulat is csodaszép :)

    VálaszTörlés
  15. Hú Petra, ezek csodásan néznek ki, a kép is gyönyörű, ünnepi. Megvan a hangulata a trüffelgolyóknak is, nem kell mindig bonbonozni, no meg gyorsabban is megvan. :-)

    VálaszTörlés
  16. Köszönöm a jó ötletet, gasztroajándéknak ez remek lesz! Vettem már bonbonformát, de az idén nemigen lesz kipróbálva.

    VálaszTörlés
  17. Már a fotóddal kedvet csinálsz az elkészítéséhez:-) Nagyon szép!

    VálaszTörlés
  18. Nagyon szépek! Én most a szaloncukor készítésen agyalok. A csomagolást már kitaláltam, a receptötletek meg gyűlnek... :-)

    VálaszTörlés
  19. Gyönyörű a fotó, a hangulat és a bonbon is. Ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  20. Aranyosak vagytok! Gesztenye köszönöm, ez eszembe sem jutott volna, mármint, hogy csak párat töltsek meg próbaként! A hőmérséklet megállapítás pedig így biztosan menni fog! Köszönöm még egyszer!!! :)

    VálaszTörlés
  21. Petra, ezek bonbonok csodásak! Az elkészítés a leírásod alapján egyszerűnek tűnik, a csokitemperálást meg sem próbálnám :)
    A fotó is tetszik!

    VálaszTörlés
  22. Gyönyörűek ezek a bonbonok és a fotód is fantasztikus:) Aki ilyen ajándékot kap, az nagyon szerencsés:)

    VálaszTörlés
  23. Na én ilyet tuti fogok csinálni karácsonyra :))

    VálaszTörlés