2011. július 3., vasárnap

Barackos -málnabogyós pite

Ez a sütemény lehetett a korabeli gyümölcsös cheesecake. Linzertalpon, tejszínes krémsajt helyett tejszín és tejföl keveréke – na, nem a T…gazdaságos termék, hanem a sűrű, magas zsírtartalmú, igazi.
Van hasonlóság, ugye? Higgyétek el, az ízében is.


Hozzávalók (22 cm-es gyümölcstorta formához):
Tésztához:
·        20 dkg liszt
·        10 dkg vaj
·        5 dkg porcukor
·        1 tojássárgája
·        1 evőkanál tejföl
·        1 vaníliarúd
·        1 csipet só
Töltelék:
·        3 dl tejföl
·        1 dl tejszín
·        8 dkg cukor
·        3 tojás
·        30 dkg málna
·        6-7 szem sárgabarack

Elkészítése:
A lisztet, kockára vágott hideg vajjal és a sóval késes mixerben elkevertem. Elég egy pár fordulat. Gyors mozdulatokkal beledolgoztam a többi hozzávalót. Fóliába csomagoltam és 30 percre hűtőbe tettem.
A sütőt előmelegítettem 180 fokra. A tortaformát előkészítettem, és belehelyeztem a kinyújtott linzertésztát. Tetejére sütőpapírt tettem, ebbe szárazbabot öntöttem és 20-25 percig elősütöttem a tésztát.
Közben a tejfölt, tejszínt, cukrot és a tojásokat egyenletesen elkevertem. A gyümölcsöket megmostam, a barackot cikkekre vágtam. Az elősütött linzertésztát kivettem. Eltávolítottam róla a sütőpapírt és a babot. A gyümölcsöket a tésztára rendeztem, és óvatosan ráöntöttem a tejfölös keveréket. 180 fokon kb 40-45 percig sütöttem.

Forrás: Czifray, 1829.

10 megjegyzés:

  1. Olyan jó receptjeid vannak, nagyon tetszenek! Ez a torta is nagyon finom lehet!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm, nekem is tetszenek a tieid. Azt hiszem, gyakran látogatlak majd.

    VálaszTörlés
  3. Petra,gratulálok a blogodhoz !Nagyon szép és dicséretre méltó,hogy régi receptek szerint készítesz ételeket.

    VálaszTörlés
  4. Guszta torta, szép fotó. Jó ötlet volt a régi recepteket elővenni.

    VálaszTörlés
  5. Aztaa, de guszta, kénytelen vagyok felvenni az elkészítendők listájára, de csak a csokoládés- narancsos mignonod után. :)
    Nagyon tetszik a blogod, szép, kreatív, érdekes a téma! :)

    VálaszTörlés