2011. július 27., szerda

Duplán csokoládés meggycsepp

Vianne játékára „Elegáns jeges” kategóriában ezt a háromrétegű tányérdesszertet neveztem.  Étcsokoládés kekszalapra Czifray recept alapján készült meggyfagylaltot és fehércsokoládé fagylaltot rétegeztem. Utóbbit a fent említett úriember csokoládéfagylalt receptje inspirálta. Harmonikus kis édesség lett belőle. A kóstolóim elégedettek voltak.


Hozzávalók (1 cseppformához):
Csokis kekszalaphoz:
·        5 dkg teljes kiőrlésű kakaós keksz
·        2 dkg vaj
·        2 dkg étcsokoládé
Meggyfagylalthoz:
·        25 dkg meggy
·        2,5  dkg cukor
·        1 teáskanál citromlé
·        0,9 dl tejszín
Fehércsokoládé fagylalthoz:
·        1 dl tejszín
·        5 dkg fehér csokoládé
·        3 csepp mandulaaroma

Elkészítése:
A forma kialakításának ötletét a TV Paprika egyik műsorában láttam és már akkor tudtam, hogy eljön még az ideje. Nylon dossziéból 8 cm széles csíkot vágtam, cseppformára igazítottam, majd cellux segítségével rögzítettem.


Egy tálcát alufóliával bevontam és vékonyan olajjal lekentem.
A vajat és az étcsokit megolvasztottam, a kekszet apróra vágtam. A kekszhez adagoltam a csokit és alaposan összekevertem. A formát a tálcára illesztettem és az aljába nyomkodtam a csokis kekszalapot és hűtőbe tettem.
A meggyet kimagoztam a levét kipréseltem. 2 dl meggylevet kaptam. Hozzáadtam a citromlevet és a cukrot. A szirupot felfőztem, de nem sűrítettem be, mint egy szörpöt, inkább egy hígabb cukros levet kaptam. A tejszínt habbá vertem, és hozzáadtam a kihűlt meggylevet. Alaposan összekevertem és a mélyhűtőbe tettem. 30-45 percenkét újra átkevertem a mixerrel. 4 keverés elegendő.
A csokoládé fagylalthoz a tejszínt felforraltam, beletettem az apróra vágott fehércsokit. Amikor elolvadt, belecseppentettem a mandulaaromát. Alaposan lehűtöttem, majd a hideg alapot habverővel habosítottam és mélyhűtőbe tettem. 30-45 percenként átkevertem.
Amikor elkészültek a kekszalapra először a meggy, majd a fehércsokoládé fagylaltból kentem egy adagot. A cseppet mélyhűtőbe tettem. 2 óra múlva eltávolítottam a nylonformát és tálaltam.
A csepp elég nagyméretűre sikerült, ez az adag két személyre elegendő.

Forrás: Czifray, 1829.

29 megjegyzés:

  1. Gyönyörű! Csodálatos tálalás!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta lett:-)
    Kérlek nézz be hozzám!

    VálaszTörlés
  3. CSODÁLATOS!!!

    Sok sikert a játékhoz! :)

    VálaszTörlés
  4. Ó de gyönyörű!! Fantasztikusan ügyes vagy!! És nemcsak gyönyörű, de biztos mesésen finom is!!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon tetszik, gyönyörű!

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szép, mutatós és nagyon finom lehet! Nagyon ügyes vagy ! Hajrá a versenyen!

    VálaszTörlés
  7. Nagyon guszta, gyönyörű lett. Lehet hogy kipróbálom majd.

    VálaszTörlés
  8. Fantasztikusan ötletes, gyönyörű forma és színek:) A fotó is csodálatos, az íze meg biztos nagyon jó, kár, hogy nem lehet kóstolni.

    VálaszTörlés
  9. Leesett az állam! Valami eszméletlenül szép ez a desszert! :)

    VálaszTörlés
  10. Gratulálok, szép is, nyilván finom is, egészséges is, fagylaltgép sem kell hozzá... Verhetetlen! Hát tessék, itt a régi-új euromagyar konyha.

    VálaszTörlés
  11. Szépséges lett, le a kalappal! :)))

    VálaszTörlés
  12. Csodálatosan néz ki! Nagyon ügyi vagy, gratulálok!

    VálaszTörlés
  13. Hú, ez gyönyörű lett! :)

    VálaszTörlés
  14. Nem is tudok mit írni itt a sor végén... csak az előzőeket ismétlem! Nagyon király!

    VálaszTörlés
  15. Köszönöm szépen a gratulációkat és a biztatást! :)))))

    VálaszTörlés
  16. Csak ámulni és bámulni tudok, már a látvány is magáért beszél! Nagyon ötletes és guszta is!

    VálaszTörlés
  17. Petra-valami csodaszep deszert...a leg elegansabb restaurantban lehetne ilyen gyonyoruseget talalni.
    El tudom kepzelni hogy milyen konnyu es finom is leht.
    A prezentacio (talalas) fantasztikus:DDD

    VálaszTörlés
  18. Petra!
    Csodaszépet alkottál, nagyon klassz a recept, na és a tálalás:-))

    VálaszTörlés
  19. Előttem már mindent leírtak, csak ismételném őket. :)
    Így, én már csak egyszerűen azt írom: gyönyörű! :D

    VálaszTörlés
  20. Elképesztően profi munka! Ne mondd, hogy nem vagy képzett cukrász!

    VálaszTörlés
  21. Panna, Elisabeth, Gesztenye, Csilla: Nagyon szépen köszönöm.

    Vesta: :DDDD Képzett cukrász? Dehogyis! Nálam ez csak hobbi. Talán ezért is jön szívből. Köszi.

    VálaszTörlés
  22. Nagyon jól néz ki annyira kivánatos..:) Igazi profi munka..:)

    VálaszTörlés
  23. Duplán csokoládés, tehát duplán FINOM!

    VálaszTörlés
  24. Petra!
    Én csak most találtam rá erre a desszertre,és semmi ujjat nem tudok mondani csak annyit nem semmi!!!!!

    VálaszTörlés