2011. július 15., péntek

Csibe rafinált módon

Nem tudom, más hogy van ezzel, de nekem a gyerekeim a legőszintébb kritikusaim. Biztosan ismerős az a szituáció, amikor az asztalra teszed az ételt, meglátják és közlik „Én ezt nem szeretem.”
Szerencsére, mikor ez a fogás eléjük került semmi ilyesmi nem hangzott el. Sőt, percekig csend volt. Az elégedett falatozás csendje. Mikor végeztek a lányom így szólt: „Én holnap is ilyen ravasz csirkét kérek!”
Íme a recept, a kritikusaim ajánlják.



Hozzávalók:
Páchoz:
·        1 kis csokor petrezselyemzöld
·        tárkony
·        1,5 evőkanál fehérborecet
·        1,5 dl olívaolaj
·        1 nagy csipet fokhagymás só

·        70-80 dkg csirkemell
·        liszt
·        olaj
·        4 nagyobb vöröshagyma
·        só, citrom


Elkészítése:
A csirkemelleket szeletekre vágtam és besóztam. A pác hozzávalóit összekevertem és a csirkemell szeletekre öntöttem. 4 órát töltött a pácban. A szeletekről kicsit letöröltem az olajat, és lisztbe mártva bő olajban kisütöttem. (Az eredeti recept kedvéért jártam el így. Egészségesebb változat liszt nélkül, grillserpenyőben sütni.) A vöröshagymákat megpucoltam és karikákra vágtam. Lisztbe forgattam és bő olajban kisütöttem. Tálaláskor a hús tetejére halmoztam. Friss salátával  és citrommal került a tányérra. A húsra étkezéskor a friss citromlevet ráfacsarva, isteni finom volt.

Forrás: Dobos C. József, 1881.

11 megjegyzés:

  1. A megjegyzéseden keresztül találtam ide, és rögtön egy nagyon jó ételhez! A rafinált csibét én is kipróbálom, mert ugyanez a szitu nálunk is már rengetegszer lejátszódott, ránézésre közli velem a nagy fiam, hogy valamit nem szeret.

    Tetszik a tésztába göngyölt hal is, nagyon ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  2. Most ebédre el is tudnám képzelni, nagyon finom lehet!

    VálaszTörlés
  3. Kreatív konyha: Nagyon örülök, hogy jöttél! Remélem ízlik majd a gyerkőcnek és nektek is. :)

    Okki: Az ebédidőről már kicsit lecsúsztam, de esetleg vacsira... Légiposta jó lesz? Nyisd az ablakot!:D

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jó étkeket találtam a blogodban és nagyon tetszik a reformkori ételek előtti kis bevezető, amelyben az ételek, sütemények történetét írod le.
    Sok sikert kívánok továbbra is.

    VálaszTörlés
  5. Ja, és az imént kimaradt: gratulálok a tortáidhoz! nagyon tetszenek, ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  6. Marisz: Üdv itt nálam! Köszi a dicsérő szavakat, nagyon kedves vagy. Bármikor szívesen látlak.

    VálaszTörlés
  7. Hmm, finomnak tűnik! Vár rád nálam egy meglepetés, majd nézz be hozzám! :)

    VálaszTörlés
  8. Köszi a bejegyzésedet. Biztos lehet friss citromfűből is készíteni a teát. Nekünk sajnos nincs kertünk, így friss citromfüvem sincs. Majd írd meg, hogy hogy sikerült.
    Ez a ravasz csirke nagyon jól néz ki!

    VálaszTörlés
  9. Flóra: Köszi, hogy gondoltál rám.

    Katalin: Köszi. Megírom feltétlenül!

    VálaszTörlés
  10. Jól néz ki, jól is hangzik és nagy piros pont a sült hagymáért a tetején, imádom! :))

    VálaszTörlés
  11. Azt elfelejtettem a recepthez írni, hogy "Vigyázz a sült hagyma függővé tesz!". Én is imádom. Köszi. :D

    VálaszTörlés