2011. július 5., kedd

Sódaros makaróni

A rohanó hétköznapokon, amikor gyorsan szeretne az ember az asztalra varázsolni valami finomat, gyakran esik a választásom a tésztafélékre. Ma egy ilyen nap volt, ezért csak körülnéztem mi is van a hűtőben és a spájzban...
Ehhez az ételhez a XIX. századi szakácsnők nyilvánvalóan kézzel gyúrták a tésztát, de én most –  kihasználva a kor kényelmét - kész makarónit használtam.  
Az eredeti 1858-as recept szerint a tészta sódarral, azaz füstölt sonkával készül, melynek utánérzése lehet a ma ismert sonkás tészta.


Hozzávalók:
·        50 dkg makaróni
·        25 dkg füstölt sonka (füstölt tarja volt itthon, ezt használtam)
·        1 nagy doboz tejföl
·        só, bors, olaj


Elkészítése:
A tésztát sós vízben megfőztem. Közben a tarjaszeleteket kockára vágtam, és serpenyőben pár csepp olajon megpirítottam. A tésztát a pirított tarjához kevertem, és tejföllel bőségesen meglocsolva, kevés frissen őrölt borssal szórva tálaltam.

Forrás: Németh Zsuzsána, 1858.

6 megjegyzés:

  1. Én is szoktam csinálni, itthon is nagyon szeretik. Tényleg gyorsan készen van és tökéletes gyors vacsora lesz belőle...

    VálaszTörlés
  2. Egyszerű, gyors és finom. Most ezek voltak a szempontjaim. A családnak pedig nagyon bejött.

    VálaszTörlés
  3. Csodálatos ételeket találtam itt nálad, és gyönyörűek a fotók, azt hiszem rendszeresen jövök majd! :D

    VálaszTörlés
  4. Kedves Barbi! Nagyon köszönöm.

    VálaszTörlés
  5. Kedves Petra! Nagyon tetszik a blogod, főleg, hogy régi idők ételei a felhozatal. Én is előszeretettel olvasgatok régi recepteket, időnként ki is próbálom őket. Biztosan, gyakori vendéged leszek:-) Üdv. Meli

    VálaszTörlés
  6. Kedves Gerdi! Nagyon köszönöm, és várlak.

    VálaszTörlés