2011. július 22., péntek

Sárgabarack bortésztában


Egyszerűen rafinált desszertet hoztam. A recept címét olvasva azt gondoltam, hogy a sárgabarack egyszerűen palacsintatésztába forgatva van kisütve. Ennél kicsit összetettebb a recept, de cseppet sem bonyolult. A barackok közepébe töltelék került, ami nekem önmagában is annyira ízlett, hogy azon kezdtem gondolkodni mihez is lehetne még használni…


Hozzávalók:
·        18 db nagy sárgabarack
·        1 tojás
·        15 dkg liszt
·        1 csipet só
·        3 dl fehérbor
·        1 vaníliás cukor
·        4 evőkanál cukor
·        fahéj
·        1 narancs héja

Elkészítése:
6 db sárgabarackot felkockáztam. Hozzáadtam a cukrokat, fahéjat, narancshéjat, és nagy lángon kb. 5 percig főztem. Egy kicsit át kell párolni, de mivel nem lekvár készítése a cél, elég ennyi idő. Az „öntetet” hagytam kihűlni, ez kerül később a barackokba töltelékként. Elkészítettem a bortésztát a lisztből, tojásból, borból, egy csipet sóval. A sárgabarackokat feleztem, közepére tölteléket halmoztam, majd fogpiszkálóval összetűztem.  A barackokat a tésztába mártottam, és bő olajban kisütöttem. Porcukorral szórva, a maradék öntetet ráhalmozva tálaltam.

Forrás: Zemplényi Antónia, 1863.

11 megjegyzés:

  1. Ez nagyon különleges desszert, gyönyörű:) Bortésztában még nem sütöttem ki gyümölcsöt, ideje ezt is kipróbálni:)

    VálaszTörlés
  2. Ez a desszert csodálatos!!
    A rózsaszín kislányt nagyon szívesen, örömmel adtam Neked! :D

    VálaszTörlés
  3. Petra! Többször is átolvastam a receptet, de nekem nem derült ki, mi a töltelék, ami a barackba került? Talán az öntetből raktál bele? Bocsi de nekem nem világos!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon guszta, igen finom édesség lehet!

    VálaszTörlés
  5. Gyönyörű, de én is hiányolom a tölteléket. Valld be: valami szupertitkos finomságot készítettél bele! ;)))

    VálaszTörlés
  6. Bocsánat, ha nem voltam egyértelmű. Szóval, a töltelék maga a barackdarabokból készült "öntet", amit csak én neveztem öntetnek, mert nekem ahhoz hasonlított, csak darabos. A képen a barackok mellett látszik. Nagyon pikáns, ízletes lesz a narancshéjtól és fahéjtól. Ez kerül a barackok közepébe, melyek egy kicsit átveszik ezt a különleges aromát.
    Nem szupertitkos, csak egyszerűen finom. :)
    Ez az öntet egyébként nagyon finom lehet egy kis vaníliafagyihoz, vagy vaníliakrémes palacsintához... :)

    VálaszTörlés
  7. Izgalmasan hangzik ez a recept :)) Gratula a díjhoz!!

    VálaszTörlés
  8. Nagyon ott van ez a recept is!

    VálaszTörlés
  9. :))) Köszi Petra, így már teljesen egyértelmű!

    VálaszTörlés
  10. Köszi, így már nekem is világos :)

    VálaszTörlés
  11. Petra,hú ez isteni lehet,és viszem ezt is.

    VálaszTörlés