2011. július 14., csütörtök

Őszibarack hálóköntösben

Szeretem a régi szakácskönyvekben az ételek fantáziadús elnevezéseit. A recept alatta olykor fantáziátlan, van ilyen is…
Ennél a receptnél viszont leragadtam. A lédús őszibarackokat omlós vajastésztába öltözteti, ez nagyon tetszetősen hangzott. Nem bírtam tovább, én is bekapcsoltam a sütőt. Megérte.


Hozzávalók:
·        5 érett magbaváló őszibarack
·        2 vaníliás cukor
·        1 tojásfehérje
·        25 dkg vaj
·        15 dkg finomliszt
·        15 dkg rétesliszt
·        1 kávéskanál ecet
·        0,5 dl víz
·        1 csipet só

Elkészítése:
A puha vajat, lisztel és sóval elkevertem, hozzáadtam az ecetet, majd lassan adagolva a vizet. Az egészet összegyúrtam, amíg összeállt. A tésztát fóliába csomagolva 30 percre hűtőbe raktam.
Lisztezett felületen késfoknyi vékonyra nyújtottam, és 10 x 10 cm-es kockákra vágtam. Közepükre helyeztem a hámozott, felezett őszibarackokat és vaníliás cukorral megszórtam. A tészta sarkait tojásfehérjével kentem és összenyomva batyuformát készítettem. Sütőpapírral bélelt tepsibe helyeztem, lekentem tojásfehérjével. 180 fokon kb. 30-35 percig sütöttem. A mennyiség 10 batyura elegendő.

Forrás: Zemplényi Antónia, 1863.

13 megjegyzés:

  1. Ez megint egy szuper recept! Azt hiszem, rákapok a reformkori konyhára ;)

    VálaszTörlés
  2. Ezt az ecetes tésztát ismerem, de most hirtelen nem ugranak be az arányok. Nagyon finom omlós a tésztája! Én süthető baracklekvárral szoktam sütni, kifli alakúra. Nagyon finom lehet így is!

    VálaszTörlés
  3. Zsófi: Köszi!

    Bianka: Szintén köszönöm.

    Bors and Pepper: Örülök, hogy tetszik. Jó lesz, ha rákapsz :DDD

    Kriszta: Igen, a tésztát még egy habroló receptből tanultam, aztán olvastam valahol rétesliszttel készült változatot. Így az arany középutat próbáltam ki. Jól működik. Biztos nagyon finom lekvárral is! :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szimpi!
    Nekem is vannak ezekből az időkből szakácskönyveim, és pont erre gondoltam, milyen fantázia neveket használtak, sőt, némelyiknek a nyelvezetén is mosolygok, de azért imádom lapozgatni!

    VálaszTörlés
  5. Tényleg megérte! Egyik nagy kedvencem az omlós vajastészta! Tényleg isteni lehet még lekvárral vagy túróval, de így nyáron nagyon jó ötlet ez a barackos megoldás! Nagyon gusztusos lett! :)

    VálaszTörlés
  6. Márti: Köszi. A könyvekkel kapcsolatban ugyanígy vagyok, nagyon szeretem olvasgatni őket. Néha azért egy-két recept feladja a leckét, a maga sajátos kifejezéseivel, de már kezdek belejönni :)

    Barbi: Köszi. Megértem, hogy nagy kedvenced. Szerintem ez egy tipikus sokoldalúan felhasználható tészta akár édesen, akár sósan. :)

    VálaszTörlés
  7. Hű, ez finom lehet! El fogom készíteni, amint elkezd érni a barackunk. :)

    VálaszTörlés
  8. Szia Csipet! Tényleg finom. Érdemes.

    VálaszTörlés
  9. Ez nagyon tetszik. Lassan beérnek nálam is az őszibarackok.

    VálaszTörlés
  10. Petra! Nálunk nincs rétesliszt (legalábbis nem tudok róla), mivel tudnám helyettesíteni szerinted? Vagy használjak csak normál lisztet? Netán búzadarát? Vagy ez butaság?

    VálaszTörlés
  11. Szia! Csináld teljesen finomlisztből, úgy is működni fog.

    VálaszTörlés