2011. július 26., kedd

Mentás őszibaracksorbet pezsgővel

Vianne játékának „bohém jeges” kiírására készült ez a sorbet. Czifray őszibarackfagylalt receptjéből indulva, mentával fűszerezett, jéghideg pezsgővel tálalt fagyos gombócot álmodtam meg. Forró nyári estékre való hűsítő desszert.


 Hozzávalók:
·        5 érett őszibarack
·        1 citrom leve
·        1 dl víz
·        10 dkg cukor
·        12 db friss mentalevél
·        Pezsgő

Elkészítése:
Az őszibarackokat megpucoltam, kockára vágtam, majd késes mixerrel pépesítettem. Belenyomtam 1 citrom levét. A vizet a cukorral felfőztem, amikor a cukor elolvadt, még 5 percig forraltam. A szirupot kissé kihűtöttem, majd a barackpéphez adtam. A mentaleveleket felaprítottam és hozzákevertem. Lezárható műanyag edényben fagyasztottam 6-8 órán át, 45 percenként botmixerrel átkeverve. A fagyos desszertet fagyikanállal koktélos poharakba adagoltam, jégbe hűtött pezsgővel felöntve tálaltam.

Forrás: Czifray, 1829.

11 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki, az íze pedig biztos nagyon finom! A gyümölcs ami benne van bódító lehet!

    VálaszTörlés
  2. Úh, ez ütős lehet! Megkóstolnám! Nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  3. Azt a mindenit, ez nagyon jól néz ki:) Bár nem iszom alkoholt ezt megkóstolnám.

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm mindenkinek. Szívem szerint küldenék nektek egy-egy pohárral.

    VálaszTörlés
  5. Ezt szívesen eliszogatnám. És a kép is jó lett! Most nyeltem egyet... :D Sok sikert a versenyre! :)

    VálaszTörlés