2011. július 21., csütörtök

Csibe téjfellel és citrommal

Szeretem az egyszerűen és könnyen elkészíthető ételeket, főként a hétköznapokon. Viszonylag kis energia és időráfordítással finom és változatos fogásokat tudok prezentálni. A reformkori recepteket áttekintve jó néhány ételt találok, melyek pillanatok – ha nem is pillanatok, de maximum 30 perc – alatt megfőzhetőek.
Az eredeti recepten annyiban változtattam, hogy a citromkarikák helyett csak a citrom levét adtam a húshoz, attól tartva, hogy a citromkarikák egészben megkeserítik a mártást. Currys rizst készítettem köretként, mely a citromos csirkével harmonikus ízkombinációt eredményezett. 


Hozzávalók:
·        50 dkg csirkemell
·        1 citrom leve
·        5 púpozott evőkanál tejföl
·        olívaolaj
·        1 evőkanál liszt
·        1 dl húsleves

Elkészítése:
A csirkemelleket csíkokra vágtam, kevés olívaolajon lepirítottam. Felöntöttem a citromlével, húslevessel és felforraltam. A lisztet csomómentesre kevertem a tejföllel és a húshoz adtam. 10 percig főztem. Currys rizzsel tálaltam.

Forrás: Czifray, 1829

18 megjegyzés:

  1. Minden összetevőjét szeretem, tuti nagyon finom:) A curry nálam is gyakran használt fűszer.

    VálaszTörlés
  2. Én tejfölös karaj vagy tarjaszeletet szoktam készíteni, szinte ugyanígy /csak citrom nélkül/spagettivel vagy makarónival, nagyon szeretjük, csirkével is jó lehetett:-)))))

    VálaszTörlés
  3. Gusztusos nagyon, finom is lehet. Jó ötlet ezeket a régi recepteket feleleveníteni. A minap kicsit én is belemélyedtem az 1800-as évek konyhaművészetébe, miután Prágában vettem egy akkori recepteket tartalmazó könyvet. Gabriela Salfellner: The Best Imperial Recipes c. könyve, nem tudom ismered-e, itt írok róla pár szót, ha esetleg érdekel: http://tobbmintmartas.blogspot.com/p/konyvek.html

    VálaszTörlés
  4. Te aztán nem tétlenkedtél, míg én "tekeregtem"! Ezt biztos, ki fogom próbálni, a tejfölös csirke nyerő nálunk, de citrommal még nem készült.

    VálaszTörlés
  5. Hmmm, jól hangzik! :-) Főleg így dél örül.

    VálaszTörlés
  6. Finom lehetett.
    Nézz be hozzám légyszives, díjat szeretnék továbbadni (bár láttam, hogy már mástól is megkaptad) :)

    VálaszTörlés
  7. Nekem is jöhetne egy tányérral :)

    VálaszTörlés
  8. Ó, de guszta! Imádom a pikáns ételeket. A receptet elvittem és köszönöm!

    VálaszTörlés
  9. Trollanyu: A curry nálam is nagyon bejött. A mártás ízéhez pedig remekül passzolt.

    Anikó: A te változatod is nagyon finomnak hangzik.

    Szabina: Üdv itt nálam! Nagyon örülök, hogy jöttél. Köszi meg fogom nézni.

    Gerdi:Örülök, hogy visszajöttél a tekergésből! Remélem ízleni fog.

    Katuci: Köszi.

    Mária: Nagyon köszönöm, hogy gondoltál rám.

    Mesi: Köszönöm, most megyek!

    Márti:Küldöm!

    Kriszta: De örülök, hogy benéztél! Remélem tetszik majd.

    VálaszTörlés
  10. Ez amilyen egyszerűen hangzik olyan jó ízű lehet :))

    VálaszTörlés
  11. Najó, még akkor ezt is felveszem a listámra... :D
    Nagyon jól hangzik, mentettem a recepted, és köszönöm.

    VálaszTörlés
  12. Panna: Igen, érdemes.

    Csilla: Örülök, hogy nálam bővíted a listád. ;D

    Christine: Thank you! Nice to meet you. :D

    VálaszTörlés
  13. Szia, örülök, hogy tetszett a kis erdélyi összeállításom. Egyébként nyugodt szívvel tudom ajánlani mindkét szállást, mi már évek óta járunk hozzájuk, már több mint tízszer voltunk náluk, minden alkalommal mindkét helyre megyünk. Nagyon kedves, vendégszerető család mindkettő, szinte mint rokonokat fogadnak bennünket mindig. A blogom oldalán az ajánlott honlapok között is megtalálhatók a panziók honlapjai. Mindkettőt a férjem készítette, és közösen bővítjük tovább. A fényképek, amik fenn vannak rajtuk, egy-két kivételével a sajátjaink. Jó nézelődést!

    VálaszTörlés
  14. Látogass majd meg: http://tobbmintmartas.blogspot.com/2011/07/dijat-kaptam.html :))

    VálaszTörlés
  15. Ma ebédre elkészítettem. A gyerkőcöknek nagyon ízlett, ennél nagyobb dicséret nem is kell. Köszi a receptet, visszatérő marad nálunk!

    VálaszTörlés
  16. Katalin: Köszönöm az infókat, megyek és megnézem!

    Szabina: Köszönöm szépen!

    Kati: Örülök, hogy tetszik.

    Gerdi: De jó! Ennél jobb kritika nem is kell!

    VálaszTörlés