2011. július 31., vasárnap

Marhasült krumpliborítékkal és az ezüstérmes


Az eredeti recepten némiképpen változtattam, egyrészt szándékosan, másrészt pedig egy kis figyelmetlenség folytán. Nem főztem meg előre a marhahúst, mert nem szerettem volna, hogy a finom aromák távozzanak belőle. A másik változtatás a burgonyaborítékkal kapcsolatosan történt. Az eset úgy esett, hogy –mint, minden más anyuka és háziasszony- egyszerre több dologra is figyeltem. A marhahús már javában párolódott, gyorsan feltettem főni a krumplit. Már félig megfőtt, mikor belenéztem újra a receptbe és szembesültem vele, hogy nyersen kellett volna lereszelnem…
Félreértés ne essék, minden alapanyag az eredeti receptet követi.
Nézzétek el nekem, de most ezt a verziót tálalom. Bevallom, így is ütősen finom étel lett belőle.


Hozzávalók:
·        1 kg marhacomb
·        15 dkg füstölt szalonna
·        2 fej vöröshagyma
·        3 szál sárgarépa
·        1 fej karalábé
·        50 dkg burgonya
·        5 dkg vaj
·        2 tojássárgája
·        só, bors
·        2 dl minőségi vörösbor
·        1 evőkanál liszt

Elkészítése:
A marhacombot sóztam, borsoztam, a hús köré szalonnaszeleteket és vöröshagymát rendeztem. 1 dl vízzel és 1 dl vörösborral öntöttem fel. 190 fokos sütőben lefedve kezdtem párolni. 1óra elteltével mellé helyeztem a csíkokra vágott sárgarépákat és a karalábét. A párolóléhez egy kis vizet pótoltam (0,5 dl). Még 1 órát pároltam lefedve.
Időközben elkészítettem a borítékot: A krumplit enyhén sós vízben puhára főztem, majd leszűrtem. Vajjal törtem össze, beledolgoztam a tojássárgájákat.
A hús mellől kiszedtem a zöldségeket és a szalonnát. Levét egy külön edénybe leöntöttem, alatta is hagyva egy keveset, hogy a további sütés során le ne égjen.
A burgonyamasszát ujjnyi vastagon a hús tetejére simítottam, és fedő nélkül még 30 percig sütöttem, míg a krumpli szép piros színt kapott.
A hús levét 1 evőkanál liszttel besűrítettem, majd hozzáadtam egy kevés húslevest (összesen 1 dl-t), kevés borssal fűszereztem.
Tálaláskor a hús köré rendeztem a zöldségeket, alá egy kevés mártást öntöttem.

Forrás: Czifray, 1829.


Ma reggel hatalmas öröm ért, mikor Vianne játékának eredményhirdetésére kattintottam. A „Duplán csokoládés meggycsepp” Elegáns kategóriában 2. helyezést ért el!

17 megjegyzés:

  1. Gratulálok az "ezüstéremhez", megérdemelted!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon gusztusos a tálalás. Biztos finom is. Én is szeretem olvasgatni a régi szakácskönyveket. kedvenceim között a Zilahy Ágnes könyvek szerepelnek, akkor még krajcárban fizették a könyv árát....

    VálaszTörlés
  3. Gratulálok s szép eredményedhez, nagyon szépet alkottál megérdemelted! A husid is nagyon guszta, az igazság az hogy marhahúst annyira nem szoktam készíteni!

    VálaszTörlés
  4. Gerdi, Csilla: Köszönöm.

    Mesi: Én is gratulálok neked!

    Barbette: Üdv nálam! Örülök, hogy jöttél. Igen, én is szeretem Zilahy Ágnest, készítettem már több ételt az ő receptjei alapján. Köszönöm. :)

    Éva: :) Köszi. Én is ritkán készítek marhahúst, sajnos elég drága. Ez a recept szerintem sertésből is nagyon finom lenne.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon finom ételt készítettél megint:)!!
    A második helyezéshez szívből gratulálok!! Gyönyörű volt amivel pályáztál, szerintem még az első helyet is megérdemelte volna!!

    VálaszTörlés
  6. De jó! Picit hasonlít a Beef Wellingtonra, biztos fincsi!:)

    VálaszTörlés
  7. Annyira jók ezek a régi receptek...
    Gratulálok, sejthető volt a jó kimenetel, mert gyönyörű ez a desszert. Azt hiszem, akkor együtt fogunk megtanulni csokit temperálni! :-)

    VálaszTörlés
  8. Gratula! :) és ez a recept is nagyon tetszik!

    VálaszTörlés
  9. Gratulálok, nagyon fincsi lehetett az a fagyi, és tényleg elegáns,és a marhasült is remekmű.

    VálaszTörlés
  10. Gratulálok a helyezésedért, megérdemelten nyertél! Ügyes vagy! A marhasült pedig mennyei!

    VálaszTörlés
  11. Köszönöm szépen mindenkinek.

    VálaszTörlés
  12. Gratulálok! :))

    A sülted remekül néz ki, nagyon finom lehet. :)

    VálaszTörlés
  13. Gratulálok! Mikről maradok le, míg nem vagyok itthon... Isteni lehet a marhasült, a süteményről nem is beszélve!

    VálaszTörlés