2011. július 7., csütörtök

Citrommártás


Czifray és a kor szakácsai a citrommártást elsősorban halételek mellék kínálták. Grillezett hallal is finom, de én most más halételhez készítettem – receptjével holnap jövök. Bevallom, nem ez a mártás nálam  No1. - valószínűleg azért, mert a vadast és a vörösboros barnamártást nehezen lehet überelni - de a halhoz ez az intenzíven citromos íz valóban nagyon illik.



Hozzávalók:
·        1 citrom
·        1-2 evőkanál liszt
·        3 dkg vaj
·       
·        3 dl húsalaplé
·        1 dl főzőtejszín
·        1 kis fej vöröshagyma

Elkészítése:
A megolvasztott vajban az apróra vágott vöröshagymát megpároltam. A liszttel rántást készítettem, felöntöttem húsalaplével, sóztam. 6-8 percig főztem, majd hozzáadtam 1 citrom levét, végül a tejszínt, átforraltam, leszűrtem.

Forrás: Czifray, 1829.

3 megjegyzés:

  1. Tetszik a kép! Jópofa a kanál! Már várom a holnapi receptet!

    VálaszTörlés
  2. Dejó, hogy valaki a régi ételeket is feleleveníti, gyakori vendég leszek nálad.

    VálaszTörlés
  3. Mindkettőtöknek köszönöm.

    VálaszTörlés