2011. július 9., szombat

Vörösboros málnaleves

Hideg gyümölcslevesek receptjeinek sorát írja le Dobos C. József szakácskönyvében. A málnához, meggyhez, szilvához vörösbort, az őszibarackhoz, sárgabarackhoz, sárgadinnyéhez, ananászhoz fehérbort vagy pezsgőt használ. Dobos a hideg leveseket nem ajánlja főétkezések fogásaként, inkább csemege-levesként uzsonnához.
„Édes, hideg leves után hogyan ízlenék valami más meleg étel? Már pedig arra különös gond fordítandó, hogy az előétkek mindig mintegy előkészítsék az ínyt és a gyomrot a később jövő étkek számára.”
Én nem is igazán nevezném levesnek, inkább frissítő italnak. Kell ennél jobb ebben a nagy melegben?


Hozzávalók:
·        50 dkg málna
·        20 dkg porcukor
·        ½ citrom leve
·        5 dl minőségi vörösbor (nálam Villányi Cuvee)

Elkészítése:
A megmosott málnát késes mixerrel pürésítettem, átszűrtem. Hozzákevertem a porcukrot (lehet több vagy kevesebb ízlés szerint) és a fél citrom levét. Elkevertem, majd felöntöttem vörösborral. Pár órára behűtöttem, és jéghidegen tálaltam.

Forrás: Dobos C. József, 1881.

2 megjegyzés: