2011. május 31., kedd

Bodzavirág rántva

Ezen a recepten rögtön megakadt a szemem, amikor Németh Zsuzsána könyvét a kezembe vettem. A bodza már majdnem elvirágzott, de szerencsére még találtam néhány bodzavirágot a környékünkön. Rusztikus megjelenésű édesség lett belőle. Nagyon finom. A palacsintatésztában érezni a bodzavirágok zamatát.



Hozzávalók:
·        10 db bodzavirág
·        3 dl fehérbor
·        1 tojás
·        20 dkg liszt
·        csipet só
·        olaj a sütéshez
·        porcukor a tálaláshoz

Elkészítése:
A bodzavirágokat alaposan megmostam, lecsepegtettem. Elkészítettem a bortésztát: A lisztet, tojást és a fehérbort, csipet sóval csomómentesre kevertem. (Sűrű palacsintatészta állagúnak kell lennie.) A bodzavirágokat a bortésztába mártottam, bő olajban kisütöttem.  Porcukorral szórva tálaltam.

Forrás: Németh Zsuzsána, 1858.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése