2011. május 17., kedd

Sódoros rétes

Czifray szakácskönyvében 15 féle rétes receptjét közli. Köztük, számos ma is kedvelt klasszikus rétes (mákos, szilvás, almás, meggyes) mellett, fellelhetők a különlegességnek számító citromos, pisztáciás, csokoládés töltelékű rétesek is.
Ma a sós töltelékű, sódoros, azaz sonkás rétesre esett a  választásom.



Hozzávalók (2 rúd réteshez):
·        70 dkg füstölt, előre megfőzött sonka
·        3 dkg vaj
·        rétestészta (Készen kaphatót használtam.)
·        30 dkg tejföl
·        2 tojás
·        bors
·        kevés zsemlemorzsa


Elkészítése:
A réteslapokat rétegenként vékonyan megkentem olvasztott vajjal. Egy réteshez 3 lapot használtam. A sonkát apróra vágtam, hozzáadtam a tejfölt, a tojásokat és alaposan elkevertem. Borssal ízesítettem. A réteslapra kevés zsemlemorzsát szórtam (1-2 evőkanál), erre halmoztam a tölteléket, majd feltekertem. Tetejét vajjal lekentem, 200 fokos sütőben 25 percig sütöttem.
Nagyon finom, de kifejezetten nehéz étel.

Forrás: Czifray, 1829.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése