2011. május 27., péntek

Mandolaleves

József nádor ezt a levest böjti napokon fogyasztotta. Tulajdonképpen, így ki lehetett bírni a böjtölést...
A recept ízvilágában és alapanyagaiban is madártejre emlékeztet, de a mandulától még finomabbá válik.  Elkészítése maximum 20 percet vesz igénybe. Desszertként ajánlom.



Hozzávalók:
·        6 dl tej
·        4 dkg nádcukor
·        1 rúd vanília
·        4 dkg őrölt mandula
·        2 tojássárgája
·        mandulaszeletek tálaláshoz

Elkészítése: A tejet felforraltam, beletettem a vaníliarúd kikapart belsejét, a mandulát és a cukrot. Pár percig főztem. Külön edényben a tojássárgájákat 1-2 evőkanálnyi hideg tejjel habverővel elkevertem, majd apránként adagoltam hozzá a forró levest folyamatos keverés közben. (Így a hő kiegyenlítődik, és a forró tejtől nem csapódik ki a tojássárgája.) Visszatettem a tűzre, besűrítettem. A mandulaszeleteket száraz serpenyőben megpirítottam, tálaláskor a levesre szórtam.

Forrás: Czifray, 1829.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése