2011. május 18., szerda

Sertéshús tárkonymártásban

Czifray könyvét olvasgatva, olyan sok recept kelti fel az érdeklődésemet, hogy szívem szerint egész nap csak főznék. De ki tudna annyit enni, ugye? Mikor ezt az ételleírást láttam, nem volt kétséges, hogy hamarosan elkészítem, hisz nálunk a tárkonyos raguleves is nagy kedvenc. Az eredeti recept bárányhúst használ, nálam most sertésből készült.



Hozzávalók:
·        0,7 kg sertéscomb
·        5 dkg vaj
·        1 evőkanál liszt
·        1 db vöröshagyma
·        2-3 szál friss tárkony
·        só, bors
·        tárkonyecet, vagy fehérborecet
·        3 dl húsalaplé
·        2 evőkanál tejföl
·        2 tojássárgája

Elkészítése:
A megmosott húst csíkokra vágtam, sóztam, borsoztam, olvasztott vajon kissé megpirítottam. 1 evőkanál liszttel hintettem, átkevertem, majd húslevessel felöntöttem. Beledobtam  a négy részre vágott vöröshagymát, és a felaprított tárkonyt. 1 kávéskanál tárkonyecettel ízesítettem, majd puhára főztem. A hagymadarabokat kiszedtem. A tejfölben a tojássárgájákat simára kevertem, majd folyamatos keverés közben a mártáshoz adtam, 1-2 percig főztem. Spagettivel tálaltam.

 Forrás: Czifray, 1829.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése