2011. május 23., hétfő

Ponty töltve

Zilahy Ágnes gróf Teleky Sándor biztatására írta meg saját szakácskönyvét, melyet a "MAGYAR NŐK LAPJÁ"-nak kiadóhivatala 1892-ben jelentetett meg.
Az ő receptje alapján készítettem el ezt a halételt. Kicsit tartottam tőle, de teljesen alaptalanul. Rendkívül finom, és egyszerűen elkészíthető.
Ez a recept jó példa arra, hogy túl kell lépni azon a rossz beidegződésen, hogy a halból csak halászlé, rántott hal, esetleg paprikás készíthető.


 A fénykép csalóka, a ponty alatt egy 30 cm átmérőjű tál van!

Hozzávalók:
·        2,5- 3 kg-os ponty
·        12-15 dkg vaj
·        2 fej vöröshagyma
·        1 csokor petrezselyem
·        1 evőkanál zsemlemorzsa
·       
·        1 citrom és pár szál kapor tálaláshoz



Elkészítése:
A pontyot megtisztítottam, kibeleztem, majd alaposan megmostam. Kívül-belül besóztam, és 1 órára hűtőbe tettem. Egy nagy tepsit alaposan kivajaztam, vékonyan kiliszteztem. A vöröshagymákat megpucoltam, karikára vágtam, a petrezselymet felaprítottam.
A halat a tepsibe fektettem, hasába töltöttem a hagymakarikákat a petrezselymet és 1 evőkanál vajat. A halat kívülről is bekentem vajjal, majd 190 fokos sütőben kezdem sütni.  Sütés közben folyamatosan locsolgattam a tepsiben lévő vajjal, az utolsó 20 percben pedig megszórtam egy evőkanál zsemlemorzsával is. 1 óra alatt pirosra sült. Citrommal tálaltam.

Forrás: Zilahy Ágnes, 1892.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése