2011. május 11., szerda

Csirkemell vajmártásban brokkolival



Hozzávalók:
  • 30 dkg csirkemell
  • 5 dkg teavaj
  • 1 csomó petrezselyemzöld
  • 1 kis fej hagyma
  • 3-4 dl húsalaplé
  • 2-3 evőkanál tejföl
  • 3 evőkanál liszt
  • 0,5 kg brokkoli
  • só, bors, szerecsendió

Elkészítése:
A csirkemellet csíkokra vágtam, a hagymát apróra kockáztam. A vajat felolvasztottam, ebben dinszteltem meg a hagymát, majd csirkemellet sóval, borssal fűszerezve. Amikor a csirkemell kissé átpirult 3 evőkanál liszttel meghintettem, átkevertem, a húslével felöntöttem. Ekkor került bele az aprított petrezselyemzöld és a szerecsendió. Kb. 15 percig főztem, majd 2-3 evőkanál tejfölt kevertem bele, ezzel átforraltam, és lehúztam a tűzről.
Közben a brokkolit rózsáira szedve enyhén sós vízben külön megfőztem. Nem szabad sokáig főzni, mert elveszíti roppanósságát és szép színét. (6-10 perc)
Az eredeti recept a brokkolit a mártásba keveri - közvetlenül tálalás előtt - én külön tálaltam. Hétköznapi vacsoraételként debütált.

Forrás: Czifray, 1829.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése