2011. május 22., vasárnap

Tárkonyos csibesaláta


Dobos receptje alapján készítettem ezt az egyszerűen nagyszerű csibesalátát. A pikáns vinegrette-tel különlegessé lehet varázsolni, ezt az egyébként hétköznapi alapanyagokból összeállított ételt. Akár maradék sült csirkéből is elkészíthető.
A recept a tálalással kapcsolatban is pontos útmutatást adott, eszerint jártam el.



Hozzávalók:
·        70 dkg csontos csirkemell
·        2-3 szál friss tárkony
·        6 evőkanál olívaolaj
·        6 evőkanál tárkonyecet
·        1 fejessaláta
·        só, bors
·        2-3 főtt tojás

Elkészítése:
A csirkemelleket megmostam, sóztam, borsoztam, majd megsütöttem. Amikor kihűlt kicsontoztam, kisebb darabokra vágtam. 6 kanál olajból, 6 kanál tárkonyecetből, aprított tárkonyból, sóval borssal fűszerezve elkészítettem a vinegrette-et és a csirkedarabokat ebben 1 órán át pácoltam. A fejessalátát alaposan megmostam, csíkokra vágtam. A saláta szívét félreraktam a tálaláshoz. A salátához friss felaprított tárkonyból, 1 kanálnyi olívaolajból, 1 evőkanálnyi ecetből, sóval  és borssal öntetet készítettem, a salátát ezzel kevertem. A főtt tojásokat elkészítettem.
Tálaláskor a salátát középre halmoztam, ráhelyeztem a hússzeleteket, a feldarabolt salátaszívekkel és főtt tojás darabokkal körberaktam. A húsból visszamaradt öntettel megöntöztem.

Forrás: Dobos C. József, 1881.

3 megjegyzés:

  1. Hát ez csodás! Nagyon szép! Szívesen megkóstolnám.
    Csodás a blogod, minden bejegyzésedhez írhatnék valami szépet. Egy csomó finomság!

    VálaszTörlés
  2. Én ezt viszem, de hol van az a háztartás, ahol egy 70 dekás csirkemell maradék? 7 deka se marad egy egész csirkéből... :)

    VálaszTörlés
  3. Drága Kapitány, "akár" maradékból is. Én direkt erre sütöttem a 70 dkg-os csirkemellet. ;)))

    VálaszTörlés