2011. május 28., szombat

Pulykagombócok toulousi raguval

Amikor Dobos könyvét forgattam, annyira megtetszett ennek a receptnek a címe, majd elolvasva az alapanyagok is, hogy felkerült az „ezt mindenképpen elkészítem” című listára. A szépséghiba csak ott volt, hogy a recept behivatkozott három további ételleírást francia kifejezéssel... (Egy 970 oldalas szakácskönyvről van szó, magyar tartalomjegyzékkel.) Végül sikerült. Négy recept áttanulmányozása után készítettem el ezt az ételt, de megérte!  Minden ízében tökéletes.



Hozzávalók:
·        70 dkg darált pulykacomb
·        20 dkg csirkemáj
·        25 dkg csiperke
·        ½  csomag szárított erdei gomba-mix vargányával
·        1 dl fehérbor
·        1-2 dl húsleves, 1 dl tejszín
·        só, bors
·        2 evőkanál liszt
·        1 tojás fehérje
·        1 fej vöröshagyma
·        zsemlemorzsa
·        olaj

Elkészítése:
A szárított erdei gombát 1 dl hideg vízbe áztattam 1 órára. Kevés olajjal zsemleszínű rántást készítettem, melyet a fehérborral és a gomba áztatólevével eresztettem fel, átforraltam, majd hozzátettem az erdei gombát és felöntöttem húslével. Sóztam, borsoztam. Addig főztem, míg elérte a megfelelő sűrűséget, ezalatt az erdei gomba is átpuhult. 1 dl tejszínnel lágyítottam. Levettem a tűzről.
A májat és a csiperkét megmostam,  apróra vágtam. A hagymát felaprítottam, és kevés olajon párolni kezdtem, hozzáadtam a csiperkét, mikor megpirult, a májdarabokat is. 10 perc alatt készre pirítottam, végül sóval borssal ízesítettem. Ezt a ragut a mártásba forgattam, és félretettem.
A pulykahúst csak sóval, borssal ízesítettem. 1 tojásfehérjével, és kevés zsemlemorzsával (A massza ne ragadjon, formázható legyen.) összegyúrtam. Gombócokat formáztam belőle, melyeket zsemlemorzsába forgattam, majd bő olajban kisütöttem.
Burgonyakrokettből készített gyűrűben tálaltam.

Forrás: Dobos C. József, 1881.

2 megjegyzés:

  1. Ezt nem csodálta meg senki? Még jó, hogy felhívtad rá a figyelmünket! Csodálatos, a menüsorodból ezzel jól is laknék:-)

    VálaszTörlés
  2. Drága Gerdi! Az első bejegyzéseim egyike volt. :)

    VálaszTörlés